Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Manager as a Leader Of Change in the Implementation of Quality Management Systems
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie ról i obszarów działań menedżerów w procesie wprowadzania zmiany organizacyjnej, jaką jest implementacja systemów zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem społecznego, "miękkiego" aspektu powyższych zagadnień.(abstrakt oryginalny)
The aim of this paper is to present the role and areas of activity of managers in the process of implementation of quality management systems seen as an organizational change, with particular emphasis on the social, "soft" aspects of these issues.(original abstract)
Rocznik
Strony
595--606
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Błaszczuk A., Delta zmian, "Personel" 2006, nr 3.
- Borys T., Rogala P., Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2011.
- Broniewska G., Cykl zorganizowanego działania, czyli o tradycyjnej i współczesnej logice wprowadzania zmian i doskonalenia organizacji, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 5.
- Bugdol M., System zarządzania jakością a system społeczny organizacji, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 3.
- Bugdol M., Jedynak P., Współczesne systemy zarządzania, Helion, Gliwice 2012.
- Clarke L., Zarządzanie zmianą, Gebethner i S-ka, Warszawa 1997.
- Fajczak-Kowalska A., Miłosz P., Problemy z wdrażaniem systemu zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 2011, nr 3.
- Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2008.
- Hermaniuk T., Sikora T., Wdrażania systemów zarządzania jakością - korzyści i trudności, "Problemy Jakości" 2010, nr 5.
- Kowalczyk J., Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość, CeDeWu.Pl, Warszawa 2008.
- Lichtarski J., Opinie przedstawicieli środowiska naukowego o doskonaleniu zarządzania w praktyce gospodarczej, "Przegląd Organizacji" 2006a, nr 9.
- Lichtarski J., Opinie przedsiębiorców i menedżerów o doskonaleniu zarządzania w przedsiębiorstwach, "Przegląd Organizacji" 2006b, nr 10.
- Osbert-Pociecha G., Dualna rola człowieka jako źródła kreatywności i oporu w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie, [w:] Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji, red. M. Gableta, A. Pietroń-Pyszczek, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 43, Wrocław 2009.
- Robbins S.R., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004.
- Sebastianelli R., Tamimi N., Understanding the Obstacles to TQM Success, "The Quality Management Journal" 2003, vol. 10, no. 3.
- Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2002.
- Ścierski J., Czynnik ludzki a skuteczność funkcjonowania systemów zarządzania jakością w organizacjach przemysłowych i administracji, [w:] Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, red. W. Grudzewski, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice 2007.
- Urbaniak M., Zarządzanie jakością, Difin, Warszawa 2004.
- Zarębska A., Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2002.
- Żemigała M., Jakość w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, Placet, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308411