PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 337 Badania marketingowe - kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw i sieci organizacyjnych | 97--108
Tytuł artykułu

Możliwości i ograniczenia wykorzystania rekomendacji aplikacji mobilnych w badaniach marketingowych

Warianty tytułu
Possibilities and Limitations of Mobile Applications' Recommendations Usage in Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwości i ograniczenia wykorzystania rekomendacji aplikacji mobilnych w badaniach marketingowych na przykładzie czterech różnych aplikacji. Możliwości użycia opinii zamieszczonych przez użytkowników w repozytoriach aplikacji takich jak Google Play obejmują m.in.: porównania konkurencyjne, porównania ocen poszczególnych wersji, urządzeń itp. Jako technikę zbierania danych tekstowych do dalszych analiz wykorzystano netnografię. Zebrane rekomendacje zostały przeanalizowane przy użyciu prostych narzędzi analizy tekstu w celu utworzenia chmury słów na podstawie względnej częstotliwości ich występowania, jak również poddane analizom heurystycznym znaczenia wypowiedzi.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents possibilities and limitations of mobile applications' recommendations usage in marketing research on the example of four different mobile applications. The possibilities of usage of such opinions posted in application repositories such as Google Play include among others: competitive comparisons, comparisons across versions, devices etc. Netnography has been used as a technique to gather text data. Next they have been analyzed using simple text mining tools to create word clouds based on relative frequency of occurrence, as well as analyzed heuristically in terms of opinions meaning.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Badania jakościowe, t. 2, red. D. Jemielniak, WN PWN, Warszawa 2012.
  • Kozinets R.V., The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities, "Journal of Marketing Research" 2002, Vol. 39, s. 61-72.
  • Kozinets R.V., Netnografia. Badania etnograficzne online, WN PWN, Warszawa 2012.
  • Lin J., Sadeh N., Amini S., Lindqvist J., Hong J. I., Zhang J., Expectation and purpose: understanding users' mental models of mobile app privacy through crowdsourcing, [w:] Proceedings of the 2012 ACM Conference on Ubiquitous Computing, 2012, September, s. 501-510.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171308627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.