PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 37 Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie | 57--70
Tytuł artykułu

Elastyczność decyzyjna a wartość strategii konkurencyjnych

Warianty tytułu
Managerial Flexibility and Value of Competitive Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnąca dynamika zmian w otoczeniu organizacji gospodarczych sprawia, iż coraz większego znaczenia nabiera problematyka kreowania elastyczności decyzyjnej oraz zarządzania tą elastycznością. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu firma może uzyskać przewagę konkurencyjną tworząc własną elastyczność strategiczną w postaci możliwych do zrealizowania wariantów decyzyjnych, inaczej - opcji strategicznych. Metoda opcji realnych pozwala na analizę strategii w kategoriach elastyczności decyzyjnej oraz na wycenę tej elastyczności.(fragment tekstu)
EN
Over the past decade the dynamics of competitive environment has grown rapidly. The high tech industries are increasingly characterized by the positive feedback economies and lock-in effect. In such a context, the managerial flexibility, understood as means and goals flexibility or, alternatively, as inputs and coordination flexibility is becoming increasingly important. Management of this flexibility, both at the project and at the corporate level, has become one of the sources of competitive advantage. The real option analysis is advantageous in identification and creation of the managerial flexibility in an uncertain environment as well as valuation of this flexibility.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • B. Chakravarthy; A New Strategy Framework for Coping with the Uncertainty. "Sloan Management Review". Vol. 38. No 2. s. 70 i nast.
  • H. Courtney, J. Kirkland, P. Viguerie: Strategy under Uncertainty. "Harvard Business Review" 1997, Vol. 75, Issue 6, November/December, s. 69-71.
  • D. Upton. The Management of Manufacturing Flexibility. "California Management Review" 1994 Vol. 36, No2, s. 73
  • E. Penrose: The Theory of the Grow the of the Firm. J. Wiley. London 1959, s. 24.
  • K. Andrews: The Concept of Corporate Strategy. Irwin. Homewood. IL 1980. s. 121
  • J. Barney: Gaining and Sustaining Competitive Advantage. Prentice Hall, Upper Saddle River 2000. s. 312.
  • R. Bettis, A. Hitt; The New Compétitive Landscape. "Strategic Management Journal" 1995, Vol. 16, Special Summer Issue, s. 12.
  • R. Sanchez: Stratégie Flexibility in Product Compétition. "Strategic Management Journal" 1995, Vol. 16. , Spécial Summer Issue, s. 3 i nast.
  • B. Kaluza, T. Blecker, C. Bischof: Strategic Management in Converging Industries. Discussion Paper No 9803. University of Klagenfurt, Klagenfurt 1998, s. 15.
  • R. Sanchez. D. Sudharsan: Real-time Market Research: Learning-by-doing in the Development of New Product. "Marketing and Intelligence Planning" 1993, Vol. 11, August, s. 29-38.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171309489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.