Warianty tytułu
Multilevel Approach to the Investigation of the Structure of Relationship between Economic Performance of Companies and Their Commitment to Internationalisation and Commitment to Cooperation
Języki publikacji
Abstrakty
W badaniu podjęto próbę rozpoznania związków wyników ekonomicznych polskich przedsiębiorstw średniej wielkości z poziomem ich zaangażowania we współpracę i internacjonalizację. W zrealizowanym podejściu badawczym zastosowano dane empiryczne odnoszące się do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce pochodzące z badania empirycznego przeprowadzonego w 2010 r. na losowej próbie warstwowej 310 przedsiębiorstw. Wyniki badania wskazują, że zarówno zaangażowanie we współpracę i internacjonalizację wykazuje znaczną zmienność w badanej grupie przedsiębiorstw. W identyfikacji struktury zależności między nimi i wynikami ekonomicznymi przedsiębiorstw oszacowano model regresji dwupoziomowej. Wyniki wskazują, że zaangażowanie w internacjonalizację jest moderatorem zależności między wynikami ekonomicznymi i zaangażowaniem we współpracę. (abstrakt oryginalny)
The study attempted to identify compounds of economic performance of Polish medium-sized companies to the level of their commitment to the cooperation and internationalisation. The research approach used empirical data relating to the sector of small and medium-sized enterprises in Poland from an empirical study conducted in 2010 on a stratified random sample of 310 companies. The results show that both constructs relating to commitment to cooperation and internationalisation exhibit considerable variability. The results show that commitment to internationalisation is a moderator of the relationship between economic performance of the companies and their commitment to cooperation. The two-stage regression model was estimated to show these relationships. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Hox J. (2002), Multilevel Analysis. Technique and Applications, Lawrance Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah-London.
- Rószkiewicz M., Strzyżewska M. (2011), Zależność między zaangażowaniem w internacjonalizację oraz we współpracę gospodarczą a zmianami w poziomie rentowności sprzedaży polskich przedsiębiorstw. Wyniki badania empirycznego, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego", nr 4/8.
- Goldstein H. (1999), Multilevel Statistical Models, Institute of Education, London.
- Kret I., de LEEUW J. 1998. Introduction Multilevel Modeling, SAGE Publication Ltd., London-Thousand Oaks-New Delhi.
- Snijders T.A.B., Bokser R.J. (1999), Multilevel Analysis. An introduction to basic and advanced multilevel modeling, SAGE Publication Ltd., London-Thousand Oaks-New Delhi.
- Sullivan D. (1994), Measuring the degree of internationalization of a firm, "Journal of International Business Studies", Vol. 25, No. 2.
- Ruigrok W., Wagner H. (2003). Internationalization and performance: An organizational learning perspective, "Management International Review", First Quarter, Vol. 43, Iss.1.
- Hagemejer J., Kolasa M. (2008), Internationalization and economic performance of enterprises: evidence from firm-level data, "NBP Working Paper", nr 51.
- Strzyżewska, M. (2011), Współpraca między przedsiębiorstwami - Odniesienie do polskiej praktyki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171310025