Czasopismo
2009
|
nr 1 Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków. Tom II
|
121--123
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II w Trzciance działa w specyficznej sytuacji ponieważ znajduję się w powiecie Czarnkowsko-Trzcianeckim gdzie w niedużej odległości funkcjonują i konkurują ze sobą 2 szpitale powiatowe, w Trzciance i Czarnkowie. Dlatego szczególnie istotna jest tutaj praca nad poprawą jakości i ciągłym doskonaleniem w celu zapewnienia jak najlepszej opieki i warunków dla klientów zewnętrznych, którymi są pacjenci a także klientów wewnętrznych czyli pracowników, tak a żeby nie tracić ich na rzecz konkurencyjnego szpitala leżącego zaledwie w odległości 18 km. Pierwsze działania w tym kierunku zostały podjęte na początku lat 90-tych wraz z restrukturyzacją trzcianeckiego szpitala. Wiązało się to między innymi z redukcją zatrudnienia z 510 do ok. 300 pracowników, zaprzestaniem rozliczania aptek, outsourcingiem części usług a także przejściem lekarzy oraz niektórych pielęgniarek i ratowników na kontrakty. Ponadto część komórek zostało objęte budżetowaniem. W wyniku tych działań szpital od 1992 zamiast generować straty przynosi zyski. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
121--123
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- M. Dobska, K. Rogoziński, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171310101