Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Preferencje ludzi młodych na rynku mleka
Języki publikacji
Abstrakty
The aim of this paper is to present results of research related to preferences of young people (students) on the milk market. The paper focuses on aspects connected with milk consumption, as well as the process of choice - preferred type, package, brand and place of purchase. (original abstract)
Transformacje gospodarcze, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku, wprowadzenie zasad wolnorynkowych oraz wzrastający poziom konkurencji na polskim rynku mleczarskim przyczyniły się do konieczności wprowadzenia zmian w asortymencie produktowym. Aby stać się konkurencyjnym i dostosować się do potrzeb konsumentów, niezwykle ważne staje się rozpoznanie ich preferencji, a także motywów podejmowania decyzji. Wyniki badania wskazują na to, że mleko wciąż odgrywa ważną rolę w życiu młodych ludzi - jedynie preferencje konsumentów ulegają zmianie. Najczęściej wybierane przez studentów jest mleko o pojemności 1 l, w kartonowym opakowaniu. Podczas wyboru młodzi ludzie kierują się głównie terminem przydatności i zawartością tłuszczu, z kolei reklama została uznana za czynnik w najmniejszym stopniu oddziaływujący na proces decyzyjny konsumentów. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
5--12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
- Adamczyk G., 2005. Food preferences of young consumers on the example of milk. Rocz. AR Pozn. 367, Ekon. 4, 3-9.
- Krawczyk A., 2005. Zagraniczne sieci handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe na rynku artykułów żywnościowych w Polsce. Rocz. Nauk. SERiA 7, 8, 148-155.
- Łaba S., 2007. Znaczenie marki w kształtowaniu rynku mleka spożywczego w Polsce. Rocz. Nauk. SERiA 9, 4, 114-117.
- Mleko czarno-białe. 2008. Własny biznes. Franchising magazyn pomysłów na firmę 12 (46), 6.
- Rynek mleka. Stan i perspektywy. Analizy rynkowe. 2008. IERiGŻ, Warszawa.
- Sznajder M., Senauer B., Asp E., Kinsey J., 1998. Zmieniający się konsument żywności. Wyd. Horyzont, Poznań.
- Sznajder M., 1999. Ekonomia mleczarstwa. Wyd. AR, Poznań.
- Upodobania kulinarne, nawyki żywieniowe i zachowania konsumenckie Polaków. Komunikat z badań. 2005. CBOS, Warszawa.
- Zasady prawidłowego żywienia. 2009. Instytut Żywności i żywienia. www.izz.waw.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171310977