PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 44 Zarządzanie marką w szkołach wyższych : wybrane problemy ; Brand Management in Higher Education Institutions : Selected Aspects | 31--42
Tytuł artykułu

Misja - marka - wizerunek uczelni - relacje wzajemne

Warianty tytułu
The Mission Statement - the Brand - the University Image - Mutual Relationships
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano na przykładach cechy misji i marki szkół wyższych. Wykazano ich znaczenie identyfikujące i promocyjne, a także relacje symboliczne między nimi. Wskazano znaczenie treści misji i cech logo (koloru, kształtu znaku i treści) w kreowaniu jednorodnego wizerunku uczelni. Przedstawiono zasady strategii wizerunkowej szkół wyższych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the features and brand mission of higher education institutions. It demonstrates the importance of visual identification and promotion of the brand as well as symbolic relationships between them. The content and features of the mission and logo (color, shape, character and content) in creating a uniform image of the university are requited The principles of higher education strategy for creating the image are shown too.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"
Bibliografia
  • Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Cenker E.M., Public relations, Wyd. WSB w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Gray E.R., Balmer J.M.T., Managing Corporate Image and Reputation, "Longe, Range, Planning" 1998, nr 5.
  • Iwankiewicz-Rak B., Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych, w: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, WN PWN, Warszawa 2006.
  • Kotler Ph., Heider D., Reyn J., Marketing Places, The Free Press, New York 1993.
  • Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, MT Biznes, Warszawa 2010.
  • Miller K., Issues Management: The link Between Organizations Reality and Public Perception, "Public Relations Quarterly", Summer 1999.
  • Szromnik A., Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej (miasta, regionu), w: Public relations, red. J. Świda, D. Tworzydło, WSIZ, Rzeszów 2003.
  • Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. nr 164, poz. 1365 z późn. zm.
  • Wojcik K., Public relations - wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005.
  • Żabińska T., Kształtowanie tożsamości i wizerunku regionów turystycznych - wybrane problemy, w: Marketing - koncepcje badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311333

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.