PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 44 Zarządzanie marką w szkołach wyższych : wybrane problemy ; Brand Management in Higher Education Institutions : Selected Aspects | 83--95
Tytuł artykułu

Identyfikacja wizualna uczelni a budowanie wizerunku marki

Warianty tytułu
The Importance of University Corporate Identity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uczelnia, aby istnieć i przetrwać na konkurencyjnym rynku edukacyjnym, powinna wytworzyć cechy odróżniające ją od podmiotów konkurencyjnych poprzez budowanie własnego, niepowtarzalnego wizerunku, który sprawi, że otoczenie zewnętrzne (w tym studenci) będą bez trudu ją identyfikowali. Celem artykułu jest zaprezentowanie informacji związanych z wizerunkiem uczelni na rynku oraz roli, jaką w tym odgrywa system identyfikacji wizualnej. Artykuł zawiera także wyniki badań jakościowych, których celem było poznanie opinii na temat systemu identyfikacji wizualnych oraz wizerunków wybranych uczelni państwowych i publicznych we Wrocławiu.(abstrakt oryginalny)
EN
The university in order to exist and survive in the competitive education market should create distinguish features that could distinguish them from its competitors by building its own unique image, which makes it possible for students and the environment to easily identify the university. This article aims to present information related to the image of higher education in the market and the role it plays in the CI system. The article contains the results of qualitative research, whose aim was to learn about the CI system, and images of selected public universities in Wroclaw.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyd. WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Biederman M., Urbaniak M., Image-czynnikiem sukcesu firmy, "Marketing i Rynek" 1998, nr 11.
  • Black S., Public relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa 2002.
  • Davis A., Public relations, PWE, Warszawa 2007.
  • Dejnaka A., Strategia reklamy marki, produktów i usług, One Press, Gliwice 2006.
  • Dejnaka A., Wizerunek uczelni wyższych we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  • Hubner K., Image, czyli jak być gwiazdą na rynku, Businessman Books, Warszawa 1994.
  • Kwiatkowski P., Nazwa w cenie, "Marketing w Praktyce" 2010, nr 2.
  • Pilarczyk B., Mruk H., Kompedium wiedzy o marketingu, WN PWN, Warszawa 2007.
  • Słownik języka polskiego, www.sjp.pl/wizerunek.
  • Szocki J., Wizerunek firmy w mediach, Wyd. Forum Naukowe, Poznań-Wrocław 2008.
  • Talik-Orłowska A., Rola wizerunku w dążeniu przedsiębiorstwa do sukcesu, www.swiatmarketingu. pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=975894 [10.02.2011].
  • www.handlowa.eu/ [10.02.2011].
  • www.portal.pwr.wroc.pl/info_podstawowe.dhtml [10.02.2011].
  • www.ue.wroc.pl/ [10.02.2011].
  • www.uni.wroc.pl/ [10.02.2011].
  • www.wsb.wroclaw.pl/ [10.02.2011].
  • www.wszif.pl [10.02.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.