PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 37 Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie | 325--330
Tytuł artykułu

Kobiety w biznesie w Europie

Warianty tytułu
Women in Business in Europe
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rola kobiet w życiu społecznym jest obecnie dość szeroko poruszanym zagadnieniem. Artykuł ten włącza się do dyskusji na ten temat, prezentując pokrótce możliwości zaistnienia kobiet w gospodarce w wybranym krajach europejskich oraz w przedsiębiorstwach amerykańskich i japońskich. Poglądy przedstawicieli obu płci na pracę kobiet zależą przede wszystkim od utrwalonych poglądów na funkcję, jaką kobieta powinna pełnić poza miejscem pracy. Główne problemy dotyczące kobiet, takie jak: łączenie życia rodzinnego z karierą zawodową, urlopy macierzyńskie, systemy opieki nad dzieckiem, konieczność przewyższenia zajmujących równorzędne stanowiska mężczyzn, są wspólne dla wszystkich kultur. Trudności zaś, na jakie natrafiają kobiety w konfrontacji z innymi typami kultury biznesu, odgrywają znacznie mniejszą rolę. (fragment tekstu)
EN
The article presents the possibilities of women's business career in different European countries as well as in the Japanese and US companies.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • J. Mole: W tyglu Europy. Wzorce i barierv kulturowe w przedsiębiorstwach. Prószyński i S-ka. Warszawa s. 174. 184. 192.
  • R. Gesteland: Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. PWN. Warszawa 2000.
  • F. Trompenaars, Ch. Hampden-Turner: Siedem wymiarów kultury. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 261-264.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.