Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Kapitał intelektualny a organizacja ucząca się w społeczeństwie opartym na wiedzy
Języki publikacji
Abstrakty
Organisational learning theory appears to be practical when researchers can find links between two or more variables that can be justifield and implemented the term "intellectual capital" have appreciated over time into something of mach greater value. The paper argues that work based learning has the potential to contribute to the intellectual capital not only of employer partners but also to the university. Introduction(original abstract)
Teoria organizacji uczącej się okazuje się być praktyczną dla badaczy problemu, gdyż odnajdują w niej związki między dwoma albo więcej zmiennymi, które mogą być wykorzystane w ocenie i pomiarze wartości kapitału intelektualnego. Artykuł podaje argumenty za włączeniem teorii organizacji uczącej się do analizy zasobów kapitału intelektualnego i rozwoju społeczeństw opartych na wiedzy.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania
autor
- Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania
autor
- Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania
Bibliografia
- Allison C.W., Hayes J., The cognitive style index:a measure of intuition - analysis for organisational research, "Journal of Management Studies", 1996, Vol. 5, No. 3.
- Argyris C., Education for leading-learning, "Organizational Dynamics", 1993, Vol. 21, No. 3.
- Argyris C., Good communication that blocks learning, "Harvard Business Review", July-August 1994.
- Buckley R.M., Ethical issues in human resource system, "Human Resource Management Review", 2001, Vol. 11.
- Crossan M., Lane H.W., White R.E., An organizational learning framework: from intuition to institution, "Academy of Management Review", 1999, Vol. 24 No. 3.
- Dunphy D., Turner D., Crawford, Organisational learning as the creation of corporate competencies, Centre for Corporate Change, Australian Graduate School of Management, 1996.
- Gorelick C., Organizational learning vs the learning organization: a conversation with a practitioner, "The Learning Organization", 2005, Vol. 12, No. 4.
- Holbrook R.L. Jr., Contact points and flash points:conceptualizing the use of justice mechanisms in the performance appraisal interview, "Human Resource Management Review", 2002, Vol. 12.
- Murray P., Donegan K., Empirical linkages between firm competencies and organisational learning, "The Learning Organization", 2003, Vol. 10, No. 1.
- Schwandt D.R., Marquardt M.J., Organizational Learning: from World-class Theories to Global Best Practices, St. Lucie Press, Boca Raton 1999.
- Suciu M.C., Economie. Noua economie si societatea bazata pe cunoastere, Ed.ASE, Bucuresti 2004.
- Wilson J.P., Western S., Performance appraisal: an obstacle to training and development?, "Career Development International", 2001, Vol. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311455