PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 44 Zarządzanie marką w szkołach wyższych : wybrane problemy ; Brand Management in Higher Education Institutions : Selected Aspects | 247--259
Tytuł artykułu

Kryteria oceny jakości zajęć e-learningowych przez studentów w świetle badań postrzegania e-zajęć prowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

Autorzy
Warianty tytułu
Criteria of the Quality Assessment of e-learning Courses for Students in Light of Research Conducted at Cracow University of Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podano definicję e-learningu. Zwrócono uwagę na coraz większą popularność tej formy nauczania, a co za tym idzie, konieczność dokonywania oceny e-zajęć. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: jakie elementy e-zajęć powinny być oceniane przez studentów? Podstawą odpowiedzi na to pytanie były badania ankietowe przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Badania te miały na celu poznanie opinii studentów na temat zajęć e-learningowych oraz identyfikację czynników istotnych dla oceny tych zajęć.(abstrakt oryginalny)
EN
E-learning defined as "one of the forms of long-distance education, using all available electronic media and IT applications, including in particular the networks and their resources" is becoming more and more popular at different levels of education. This form of education has been chosen by universities. E-courses, just like any other form of teaching should be evaluated. Students are the important group authorized to make an assessment. The purpose of this article is to attempt to answer the question of what elements of e-courses should be evaluated by students. The answers to this question were presented on the basis of surveys conducted among students at the University of Economics in Krakow. This research was designed to identify the opinions of students about e-learning courses, and also to identify factors relevant to the assessment of these type of courses. Theoretical basis of the research as well as considerations contained in this article are models of quality of services, both traditional and e-services.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Difin, Warszawa 2010.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa 2009.
  • Gregorczyk S., E-learning a przewaga konkurencyjna szkoły wyższej, "e-mentor" 2010, nr 5.
  • Jonas A., Jakość e-usług (dylematy terminologiczno-metodologiczne), "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik 2011.
  • Jonas A., Kryteria oceny przez studentów jakości usług edukacyjnych szkół wyższych, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" 2006, nr 729.
  • Sablewski S., E-learning dla nauczycieli, Wyd. FOSZE, Rzeszów 2009.
  • Santos J., E-service quality, "Managing Service Quality" 2003, Vol. 13, No. 3.
  • Skrzypek J., Program odnowienia e-strategii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w: Koncepcje i praktyka e-edukacji, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2011.
  • Stiakakis E., Georgiadis Ch.K., E-service quality: comparing the perceptions of providers and customer, "Managing Service Quality" 2009, Vol. 19, No. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171311701

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.