PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 35 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Wieloaspektowość problemów marketingu w jednostkach samorządu terytorialnego i instytucjach publicznych | 241--252
Tytuł artykułu

Związek kraju pochodzenia marki z wybranymi aspektami jej postrzegania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Relation of Brands' Country of Origin with Selected Aspects of Brand's Perception
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania związku między domniemanym przez konsumenta (nie zawsze faktycznym) krajem pochodzenia marki a jej oceną, prowadzoną przy wykorzystaniu zbioru uniwersalnych, wspólnych dla różnych produktów kryteriów. Badania uwzględniały m.in. prestiż związany z marką, jej jakość, funkcjonalność czy teŜ walory estetyczne. Analiza wyników umożliwiła w pierwszej kolejności wskazanie państw negatywnie i pozytywnie wpływających na wizerunek wiązanych z nimi marek, w drugiej natomiast - wyznaczenie wyznaczenie stereotypowych ocen przypisywanych każdemu z nich.(abstrakt autora)
EN
The purpose of the paper is to present the results of the research on the relation between supposed by the consumer (not always consistent with the actual state) country of brand's origin and brand's perception. The brand perception is expressed by a set of universal criteria, which are common for various products. The research included, among others, brand prestige, brand quality, functionality and aesthetics. The research analysis made it possible to indicate countries which have a negative or positive impact on the image of the brands. The research analysis allowed also assignation of stereotypical perception of particular countries.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Aczel A., Statystyka w zarządzaniu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Aaker D., Building strong brands, The Free Press, New York 1996.
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 2001.
  • Balabanis G., Diamantopoulos A., Brand origin identification by consumers: a classification perspective, "Journal of International Marketing" 2008, Vol. 16, No. 1.
  • Bloemer J, Brijs K, Kasper H., The CoO-ELM model: a theoretical framework for the cognitive processes underlying country of origin-effects, "European Journal of Marketing" 2009, Vol. 43.
  • Budzyński W., Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Poltext, Warszawa 2011
  • Diamantopoulos A., Schlegelmilch B., Palihawadana D., The relationship between country-of-origin image and brand image as drivers of purchase intentions: A test of alternative perspectives, "International Marketing Review" 2011, Vol. 28.
  • Figiel A., Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa 2004.
  • Janiszewska K., Szulce H., Zarządzanie marką, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006.
  • Liefeld J.P., Consumer knowledge and use of country-of-origin information at the point of purchase, "Journal of Consumer Behaviour" 2004, Vol. 4, No. 2.
  • Sikora T., Znaczenie efektu kraju pochodzenia dla komunikacji w biznesie międzynarodowym, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Handlowej, Kolegium Gospodarki Światowej nr 23, Warszawa 2008.
  • Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. Placet, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171312307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.