PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 30 (5) Kreatywność, Innowacyjność, Przedsiębiorczość : zarządzanie operacyjne w teorii i praktyce organizacji biznesowych, publicznych i pozarządowych | 277--290
Tytuł artykułu

Kaizen - czynnik kreatywności pracowników źródłem oszczędności w organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Kaizen - Employees' Creativity Factoras the Source of Savings in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Powyższe rozważania pozwalają stwierdzić, iż metoda kaizen, nie tylko może być stosowana w fabrykach motoryzacyjnych, ale również można ją zaimplementować w szpitalach, szkołach czy w urzędach, pobudza on kreatywność pracowników, prowadzi do ich rozwoju. Niskie koszty wprowadzenia i stosowania filozofii kaizen pokazują, iż nie wymaga ona dużych nakładów finansowych. Sama firma musi skupić się na pracowniku, a przede wszystkim umożliwić mu odpowiednie przygotowanie, szkolenia i zapewnić przyjazną atmosferę. Na pewno bardzo dużo zależy od menedżera, który powinien wpłynąć na nastawienie podwładnych i przekonać ich , że dobro i rozwój firmy jest bardzo ważny dla wszystkich. Zaprezentowany System Sugestii stosowany w firmie Faurecia pozwala zauważyć korzyści, nie tylko w obszarze produkcyjnym, ale przede wszystkim u pracowników zyskując z nimi lepszy kontakt. Jednocześnie jego główną zaletą podobnie jak filozofii kaizen jest to, że nie odbywa się to kosztem dużych nakładów finansowych. Każdy z pracowników Faurecii może wykazać się kreatywnością i wprowadzić ulepszenia w firmie i zostać jeszcze za to docenionym. Zatem korzyści są obustronne. Samo uczestnictwo w rozwoju firmy pozwala na budowanie kultury ciągłego doskonalenia a przede wszystkim motywuje pracowników do działania. (abstrakt oryginalny)
EN
The above consideration allows to state that the kaizen method can not only be applied in the automotive industry factories but it may also be implemented in hospitals, schools or public services as it stimulates creativity of workers and finally leads them to development. Low costs implementation and application of kaizen philosophy prove that kaizen does not require excessive expenditures. The company itself should firstly focus on its worker and, above of all, enable him/her proper preparation, trainings and ensure friendly atmosphere. Surely, much depends on a manager who should influence subordinates' attitude and convince them that company's welfare and development is very important for everyone. Improvement Ideas System presented here and applied in Faurecia company allows to see benefits, not only in the production area but, most of all, those regarding employees such as better contact with subordinates. At the same time, its main advantage, similarly to Kaizen philosophy, is the fact that it does not require excessive outlays. Each worker employed in Faurecia can show his/her creativity and implement improvements in the company and, most importantly, receive benefits due to their employed ideas. Therefore, the benefits are mutual. The participation in the company development itself allows to create continuous improvement culture and, above of all, motivates employees to be active, participative and responsible for their own place of work. (original abstract)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • Jedynak P. Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
  • Lachiewicz S, Matejun M. Problemy współczesnej praktyki zarządzania Tom 1. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.
  • Łangowska D, Kaizen w logistyce przedsiębiorstwa, [w:] Energia w nauce i technice, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok - Suwałki, 2004.
  • Małkus T, Sołtysik M. Współczesne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw, Mfiles.pl, Kraków 2013.
  • Mroczko F, Zarządzanie Jakością, Prace Naukowe WWSZiP.
  • Piotrowska M. Rozwój techniki Kaizen jako przykład wzrostu innowacyjności i konkurencyjności w przedsiębiorstwie, "Ekonomia i zarządzanie: Tom 3 Nr 3, Białystok 2011.
  • [www.taxfin.pl].
  • [manager.nf.pl].
  • [www.centrum.jakosci.pl].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314157

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.