PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 1 | 4--11
Tytuł artykułu

Perspektywy rynku edukacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie gospodarki opartej na wiedzy możliwości rozwojowe gospodarek zależą bardziej niż kiedykolwiek od jakości kapitału ludzkiego, jego kreatywności, innowacyjnych zdolności i adaptacji do nowości. Współcześnie jakość ta formułowana jest w decydującym stopniu w procesie kształcenia. Potencjał edukacyjny społeczeństwa stanowi w coraz większym stopniu czynnik decydujący o konkurencyjności kraju. Ponieważ wiedzy i umiejętności nie można odziedziczyć, trafne wydaje się przewidywanie, że określenie "społeczeństwo konsumpcyjne" charakteryzujące społeczeństwa krajów rozwiniętych w drugiej połowie XX wieku, zastąpi w niedalekiej przyszłości określenie: "społeczeństwo uczące się". Wyraźnie bowiem wydłuża się średni okres nauki formalnej, a w związku z szybkim tempem zmian dla coraz większej części społeczeństwa uczenie się staje się procesem permanentnym trwającym przez całe życie. To z kolei powoduje, że gwałtownie rosną związane z tym nakłady. W latach 90. prawie we wszystkich krajach OECD wydatki na edukację (zarówno publiczne, jak i prywatne) rosły szybciej aniżeli PKB, przy czym najszybciej rosły wydatki prywatne na poziomie szkolnictwa wyższego (tekst fragment)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4--11
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • P. Bielecki, A. Kaźmierczak, Edukacyjne konta osobiste. Alternatywny mechanizm finansowania edukacji ustawicznej i szkolnictwa wyższego, SGH, 2002.
  • A. Burton-Jones, Knowledge Capitalism, Business, Work, and Learning in The New Economy, Oxford University Press, 1999.
  • "Continuing vocational training in enterprises (CTVS)", Statistics in focus, Eurostat, Theme 3 - 02/2002.
  • D. Głogosz, Japonia: problem starzejącego się społeczeństwa, Polityka Społeczna nr 2/2000.
  • P. Drucker, The next society, The Economist, listopad 2001.
  • Education at a Glance, OECD Indicators, OECD 2000.
  • The eLearning Action Plan. Designing tomorrow's education, Commision of the European Communities, Bruksela, 2001.
  • R. Hinrichs, A Vision for Life Long Learning - Year 2020, Learnig Science and Technology Microsoft Research, Microsoft, 2003 .
  • Knowledge and Skills for Life, OECD 2000.
  • The Konwlegdge - Based Economy, The Global Challenges of the 21th Century, red. A. Kukliński, W. Orłowski, KBN, Warszawa 2000 .
  • J. Lee, Education for Technology Readiness: prospects for developing countries, Journal of Human Development: Alernative Economics in Action, nr 3/2002.
  • Human Development: Alernative Economics in Action, nr 3/2002.
  • Lifelong learning: citizens' views, Luksemburg, Office of Official Publications of the European Communities, 2003.
  • Making new technologies work for human development, Human Development Report, UNDP Oxford University Press, 2001.
  • Online education, The Economist, 17.02.2001.
  • W. Ozimek, Pożytki ze zdalnego nauczania, Gazeta Bankowa, nr 2/2004.
  • M. Sulmicka, Społeczne skutki globalizacji, biuletyn IRG, nr 1/4 2000.
  • Understanding e-learning, www.ft.com/elearning.
  • Visions 2020, Transforming Education and Training Through Advanced Technologies, U.S. Department of Commerce, 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.