PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 2 | 9--10
Tytuł artykułu

Metodyka kształcenia online

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nauczanie online (Web-Based Instruction - WBI) staje się coraz popularniejsze na całym świecie. Obecnie dostępne są tysiące kursów online, oferowane przez różne uczelnie i firmy komercyjne. Kursy te obejmują szeroki zakres tematyczny, od podstawowych przedmiotów, jak matematyka czy biologia, po specjalistyczne, np. nauka języków programowania lub umiejętności interpersonalne. Wiele uniwersytetów oraz instytucji szkoleniowych oferujących tradycyjne programy nauczania, zaczyna wykorzystywać także internet i serwisy WWW, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Dla nauczycieli nowe media rodzą nowe problemy i pytania. Jednym z najważniejszych zagadnień jest odpowiedź na pytanie: jaki rodzaj metodyki winien być użyty w nauczaniu online? Czy nauczyciele powinni używać tych samych metod, co w kształceniu tradycyjnym, czy też sięgnąć po bardziej nowatorskie rozwiązania?
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--10
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Barab S. A., J. A. Plucker, Smart people or smart contexts? Cognition, ability, and talent development in an age of situated approaches to knowing and learning, Educational Psychologist, 37(3), 2002, str. 165-182.
  • Bruner J. S., The relevance of education, New York, NY: Norton, 1973.
  • Dewey J., Democracy and education: An introduction to the philosophy of education. New York, NY: The Free Press, 1916.
  • Dewey J., Experience and education. New York, NY: The Macmillan Publishing Company, 1938.
  • Doubler S. J., L. Grisham, K. F. Paget, Emerging faculty role: Teaching for deep understanding online. Praca przedstawiona na corocznym spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Uczelni dla Edukacji Nauczycieli, w Nowym Orleanie, LA, 2003.
  • Imel S., Web-based training: Trends and issues alerts, 1997.
  • Lightfoot J. M., Designing and implementing a "full-service" classpage on the internet, Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 9(1), 2000, 19-33.
  • Merrill D., First principles of instruction, Educational Technology Research and Development, 50(3), 2000, 43-59.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.