PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 96 Badania marketingowe - nowe wyzwania | 82--95
Tytuł artykułu

Możliwości i ograniczenia metaanalizy w obszarze ilościowych badań marketingowych

Warianty tytułu
Capabilities and Constraints of Meta-analysis of Quantitative Marketing Research Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój problematyki badań społecznych prowadzi do poszerzania się obszarów realizowanych badań empirycznych. Duża podaż wyników badań często odnoszących do tych samych zagadnień stwarza pytanie, jak prowadzić analizę sumaryczną, ustalającą, co w zasadzie wiadomo z przebadanych obszarów [Grave, Griffith 1971]. Realizowanie poszczególnych badań na próbach losowych sprawia, iż uzyskiwane wyniki nie są jednakowe. Ich zakres zmienności opisuje wariancja losowa estymatora. W artykule rozważono problemy związane z analizą fluktuacji wyników badań, których rozstrzygnięcie wyznacza paradygmat statystycznej metaanalizy.(abstrakt oryginalny)
EN
The development of social science research leads to broadening the areas of conducted empirical research. Big supply of research results often relating to the same issues poses a question how to organize total analysis which decides what is known from the researched areas [Grave, Griffith 1971]. The fact that individual research is carried out on random samples causes that obtained results are not equal. Their changeability extent is described by estimator random variance. The paper deals with problems connected with the analysis of research results fluctuations which deciding is set by the paradigm of statistical meta-analysis.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Becker B.J., Cohen L.D., How meta-analysis increases statistical Power, "Psychological Methods" 2003,3, s.243-253.
  • Cooper H.M., Hedges L.V. (red.), The Handbook of Research Synthesis, Russell Sage Foundation, New York 1994.
  • Durlak J.A., Lipsey M.W., A Practitioner 's Guide to Meta-analysis, "American Journal of Community Psychology" 1991, vol. 19,no 3.
  • Feinstem A.R., Meta-analysis: Statistical alchemy for the 21st century, "Journal of Clinical Epidemiology" 1995,no 48, s. 71-79.
  • Freeman P.R., The performance of the two-stage analysis of two-treatment, two-period crossover trials, "Statistics in Medicine" 1989, 8, s. 1421-1432.
  • Glass G.V., Primary, secondary, and meta-analysis of research, "Education Researcher" 1976, no 5, s. 3-8.
  • Grave W., Griffith В., Scientific communication: Its role in the conduct of research and creation of knowledge, "American Psychologist" 1971, no 26, s. 349-361.
  • Hedges L.V., Olkin I., Statistical methods for meta-analysis, Academic Press, New York 1985.
  • Hedges E.V., Vevea J.E., Fixed and random, effects models in meta-analysis, "Psychological Methods" 1998, no 3,s. 486-504.
  • Hedges L.V., Pigott I.D., The power of statistical test in meta-analysis, "Psychological Methods" 2001,no. 6, s. 203-217.
  • Higgins J.P.T., Thompson S.G., Quantifying heterogeneity in a meta-analysis, "Statistics in Medicine" 2002. 21, s, 1539-1558.
  • Higgins J.P.Т., Thompson S.O., Decks J.J., Altaian D.G., Measuring inconsistency in meta-analyses, "BMJ" 2003, 327, s. 557-560.
  • Hunter I.E., Schmidt F.L., Fixed effects vs. random effects meta-analysis models: Implication for cumulative research knowledge, "International Journal of Selection and Assessment" 2000, no 8, s. 275-292.
  • Konstantopoulos S., Fixed and mixed effects models in meta-analysis, Discussion Paper Senes, IZA DP, 2006, no 2198.
  • Olkin I., Statistical and theoretical consideration in meta-analysis, "Journal of Clinical Epidemiology" 1995, vol. 48, no 1, s. 133-146.
  • Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Sterne J.A.C., Egger M., Funnel plots for detecting bias in meta-analysis: guidelines on choice of axis, "Journal of Clinical Epidemiology" 2001, 54, s. 1046-1055.
  • Thompson S.G., Sharp S J., Explaining heterogeneity in meta-analysis: A comparison of methods, "Statistics in Medicine" 1999, 18, s. 2693-2708.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171316795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.