Czasopismo
2014
|
nr 34 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty Współczesne wyzwania przeobrażeń marketingu Rola personelu i kreowania relacji w podmiotach rynkowych
|
307--317
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Models of Management of The Organizational Identity
Języki publikacji
Abstrakty
Początkowo tożsamość organizacyjna była postrzegana wtórnie do procesu budowania wizerunku. Następnie analizowano ją pod kątem konkurencyjności organizacji. W konsekwencji powstały modele zarządzania tożsamością, wizerunkiem i reputacją organizacji. W ostatnich latach perspektywa tożsamości nabrała charakteru interdyscyplinarnego i w związku z tym jest punktem wyjścia dla wielu koncepcji z zakresu zarządzania i marketingu, a w szczególności komunikacji, zachowania organizacyjnego, zarządzania marką oraz wizerunku marki. Głównym celem artykułu jest zatem zaprezentowanie modelowego podejścia do problematyki zarządzania tożsamością. (abstrakt autora)
At first organizational identity was perceived somewhat secondary to the process of building the image. Then it was analyzed in terms of the competitiveness of organizations. Consequently, there emerged models of identity, image and reputation of the organization management. In recent years, the prospect of identity has become an interdisciplinary nature and, therefore, it is the starting point for many concepts in management and marketing, in particular, communication, organizational behavior, brand management and brand image. The main objective of the paper is presenting model approach for the issues of identity management. (author's abstract)
Rocznik
Strony
307--317
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Lubelska
Bibliografia
- Abratt R., A new aproach to the corporate image management, "Journal of Marketing Management" 1989, Vol. 5, No. 1.
- Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
- Avenarius H., Heckel H., Schulrechtskunde. Ein Handbuch fur Praxis, Rechtsprechung und Wissenschaft. neubearb. Aufl. 7, 2010, Kriftel, Neuwied.
- Balmer J.M.T, Gray E.R., Corporate identity and corporate communications: creating a strategic advantage, "Corporate Communications: an International Journal" 1999, Vol. 4, No. 4.
- Balmer J.M.T., Corporate identity: the power and the paradox, "Design Management Journal" 1995, Vol. 6.
- Balmer J.M.T., Soenen G.B., The acid test of corporate identity management, "Journal of Marketing Management" 1999, Vol. 15, No. 1-3.
- Berniak-Woźny J., Tożsamość organizacji i modele zarządzania tożsamością organizacji, "Zarządzanie Zmianami" 2011, nr 2.
- Boulding K.E., Mending the world: quaker insights on the social order, Pendle Hill Publications, 1986.
- Dąbrowski T.J., Tożsamość przedsiębiorstwa jako czynnik kształtujący jego reputację, "Przegląd Organizacji" 2010, nr 1.
- Gregory J.R., Wiechman J.G., Marketing corporate image: the company as your number one product, NTC Business Books, Chicago 1999.
- Marston J.E., Modern public relations, McGraw-HilL, New York 1979.
- Rzemieniak M., Zarządzanie niematerialnymi wartościami przedsiębiorstw, Wyd. Dom Organizatora, TNOiK, Toruń 2013.
- Strategor, Zarządzanie firmą: strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001.
- Stuart H., Towards a definitive model of the corporate identity management process, corporate communications, "An International Journal" 1999, No. 4(4).
- Stuart H., Exploring corporate identity/corporate image interface an empirical study of accounting firms, "Journal of Communication Management" 1998, Vol. 2., No. 4.
- Trommsdorff V., An eco-cultural and interpersonal relations approach to development of the lifespan, w: Online readings in psychology and culture, red. W.I. Lonner, D.L. Dinnel, S.A. Hayes, D.N. Sattle, Unit 12, Chapter 1, Center for Cross-Cultural Research, Western Washington University, Bellingham, Washington USA, 2002, http://www.wwu.edu/culture/Trommsdorff.htm.
- Wojcik K., Public relations: wiarygodny dialog z otoczeniem, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
- Zarębska A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171318755