PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2 | 241--249
Tytuł artykułu

Wykorzystanie e-edukacji na przykładzie polskich uczelni wyższych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Application of E-Education Platform on Polish Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesność daje nam niepowtarzalną możliwość doświadczania rewolucji w technologii informacyjnej i komunikacyjnej, która owocuje głębokimi i dynamicznymi zmianami w funkcjonowaniu społeczeństwa. Tak intensywny rozwój technologii wpływa na nasze życie, niejednokrotnie je ułatwiając, ale także czyniąc je wysoce skomplikowanym. Największym beneficjentem postępu technologicznego jest oczywiście społeczeństwo, które korzysta praktycznie w każdej dziedzinie z dobrodziejstw technologii. Edukacja jest w społeczeństwie informacyjnym jednym z najistotniejszych elementów, a jej dobry model w znacznym stopniu wpływa na kształt społeczności. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań istnieje możliwość dotarcia z edukacją nawet w najdalsze i najtrudniej dostępne rejony całego świata - zwiększa się dzięki temu świadomość społeczna - i przynajmniejteoretycznie powinien maleć analfabetyzm. Rewolucja informacyjnotechnologiczna pozwoliła przenieść się edukacji w cyberprzestrzeń, zwiększając jej zasięg, a tym samym zmniejszając liczbę ludzi odciętych od podstawowej edukacji. Rewolucja informacyjna jest zjawiskiem, które objęło swoim zasięgiem właściwie cały świat. Zawrotne tempo zmian powoduje zmianę kształtu współczesnego świata niemal pod każdym względem. Najbardziej widoczne zmiany objęły sposób myślenia ludzi, a w konsekwencji zmiany w wielu aspektach życia codziennego. (fragment tekstu)
EN
This article presents in a brief way the application of ICT in e-education. Authors also presents recent research findings of a research conducted on Polish universities concerning the state e-education in this research hubs. (author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bednarek J.: Media w nauczaniu, Wydawnictwo MIKOM, Warszawa 2002.
  • Frydenberg M., Shely G.B.: WEB 2.0 Concepts and Applications, Course Technology, Cengage Learning, Boston 2011.
  • Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z.: Inżynieria systemów informatycznych w gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Postma P.: The new marketing era, McGraw-Hill, New York 1999.
  • Sobieska-Karpińska J. (red.): E-edukacja w społeczeństwie informacyjnym. Raport badawczy Katedry Komunikacji Gospodarczej, UE Wrocław, Wrocław 2011.
  • http://sociallearning.pl/?p=184
  • http://socjomania.pl/studia-via-facebook/
  • http://www.ap.krakow.pl/ktime/ref2009/nowakows.pdf
  • http://www.egospodarka.pl/pliki/UKE-Tempo-wzrostu-popytu- uslugiszerokopasmowe -2010-2012.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.