PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Marketing | 27--37
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metody benchmarkingu w doskonaleniu zarządzania organizacjami non-profit

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zasadnicze różnice pomiędzy zarządzaniem organizacjami non-profit a organizacjami komercyjnymi przejawiają się w misji oraz celach strategicznych i operacyjnych działań. Organizacje non-profit wymagają większego poziomu doprecyzowania misji oraz celów organizacji w relacji do przedsiębiorstw komercyjnych. W przypadku przedsiębiorstw mamy sytuację dużo bardziej komfortową, pozwalającą . określenie mierników skuteczności ich działań, do których można zaliczyć: wielkość zysku, sprzedaży, udziały w rynku, stopę zwrotu zainwestowanego kapitału itp. Postać materialna tych mierników nie ma zastosowania w odniesieniu do organizacji non-profit, których natura działalności wyklucza ich stosowanie. Analizując proces zarządzania w przekroju klasycznych funkcji można również wskazać na cele różnic akcentujących odmienność ich realizacji w odniesieniu do organizacji non-profit. (fragment tekstu)
EN
The problems of the management of non-profit organizations are becoming more and more important. They aim at achieving the biggest efficacy in managing these organizations thanks to the ability to apply the instruments which in the process of company's management went through a positive verification. A method of benchmarking seems to be one of these which are applicable in non-commerce organizations due to: its universal character, uncomplicated procedure, and relative easiness in the choice of partners (that are treated as patterns). However, it is necessary to mention, that this method cannot be used incidentally, but it needs to be used in stages with a systemic verification of the improving actions which are carried out. (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Wright P., Pringle Ch.D., Kroll M.J. jr., Strategie Management: text and cases, Boston 1992, s. 256.
  • Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Warszawa 2001, s. 32.
  • Czekaj, D. Dziedzic,T. Kafel, Z. Martyniak, Benchmarking - nowa metoda doskonalenia organizacji, "Organizacja i Kielanie", nr 1(83)/1996.
  • Wójcik, Benchmarking - najlepsze przedsiębiorstwa punktem orientacyjnym dla pozostałych, "Gospodarka Materiałowa ogistyka", nr 3/1995.
  • Karlóf, S. Óstblom, Benchmarking - równaj do najlepszych, Warszawa 1995, s. 73.
  • Martyniak M, Organizacja i Zarządzanie. 15 efektywnych metod, Kraków-Kluczbork 1997, s. 186.
  • 8 Przedsiębiorstwo przyszłości, (red.) W. M. Grudzewski i I. K. Hejduk, Warszawa 2000, s. 151.
  • 9 Karlóf, B., S. Óstblom S., Benchmarking - równaj do najlepszych, Warszawa 1995, s. 108.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.