PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 8 | 101--111
Tytuł artykułu

Charakterystyka penetracji rowerowej fragmentu Transwielkopolskiej Trasy Rowerowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Characteristics of the Bicycle Penetration of the Fragment of the Transwielkopolska Trasa Rowerowa
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ponieważ jedną z coraz bardziej popularnych form aktywności fizycznej jest turystyka rowerowa w artykule zostaną przedstawione zagadnienia związane z penetracją rowerową. Celem głównym artykułu jest wzbogacenie oferty turystycznej badanego szlaku rowerowego (fragmentu Transwielkopolskiej Trasy Rowerowej) oraz aktywizacja rekreacyjna. Cel pracy osiągnięty zostanie poprzez uzyskanie i prezentację informacji o penetracji rowerowej w trzech aspektach: charakterystyki parametrów trasy i aktywności fizycznej, form prezentacji graficznej oraz edukacyjnym. W badaniach zastosowano technikę pomiaru penetracji rowerowej wykorzystującą nawigację satelitarną. W wyniku badań uzyskano dane dotyczące ogólnych parametrów penetracji dotyczących badanej trasy takich jak: czas penetracji, dystans, wysokość maksymalna i minimalna, deniwelację trasy, prędkość jazdy, częstość skurczów serca, wartość wydatku energetycznego (kcal) oraz dane szczegółowe odnoszące się do poszczególnych odcinków o długości 1 km. Istotnym walorem prezentacji wyników jest ich graficzna dokumentacja. Przyjmuje ona postać map hybrydowych i satelitarnych oraz wykresów zmienności parametrów podczas pokonywania trasy. Uzyskane wyniki charakteryzujące penetrację rowerową stanowią istotny materiał empiryczny mogący wzbogacić ofertę turystyczną danego szlaku oraz regionu, przez który przebiega. Charakterystykę parametrów penetracji rowerowej można wykorzystać w różnych typach ofert turystycznych: drukowanych materiałach promocyjnych, tablicach informacyjnych umieszczanych. (abstrakt oryginalny)
EN
Because bicycle tourism is one of the most popular forms of physical activity the issues related to the bicycle penetration are presented in the thesis. The main purpose of the thesis is to enrich the tourist offer of the test bicycle trail (the fragment of Transwielko-polska Trasa Rowerowa) and recreation stimulation as well. The goal will be achieved by acquisition and presentation some information on bicycle penetration in three aspects: route and physical activity parameters, graphic presentation and educational aspect. To measure the bicycle penetration the technique of satellite navigation was used in the study. In the measurement the recorder of frequency of contractions of the heart (GPS-Enabled Sports Watch "Forerunner 405HR", Garmin International Inc., Kansas, USA) and the watch recording parameters of penetration were used. As the result of the research some data on the general parameters were obtained: penetration time, distance, speed, frequency of contractions of the heart, energy expenditure (Kcal) and some detail data relating to the particular road sections (1 km long). The graphic documentation is a significant value of the thesis. It includes hybrid and satellite maps and charts of parameter variability when overcoming the route. The parameter characteristics can be used in different types of tourist offers: printed promotional materials, information boards on the trails and websites.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
101--111
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Turystyki i Zarządzania w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. Jensen S.U. (2000): Collection of Cycle Concepts, Copenhagen. Danish Road Directorate.
  • 2. Kalniewicz A. (2003): Transwielkopolska Trasa Rowerowa. Atlas rowerowy, Poznań, Pietruska & Mierkiewicz.
  • 3. Kopta T., Lustofin B., Obara G., Rolla M. (2009): Raport wstępny "Ruch rowerowy w Polsce na tle innych krajów UE". Departament Studiów, Wydział Studiów w Krakowie, Zespół ds. Ścieżek Rowerowych, Warszawa - Kraków.
  • 4. Sołowiej D. (1992): Weryfikacja ocen integralnych atrakcyjności środowiska przyrodniczego człowieka w wybranych systemach rekreacyjnych. Wydawnictwo Naukowe UAM, seria Geografia nr 53, Poznań.
  • 5. Styperek J. (2004): Propozycja modelu oferty turystycznej na różnych poziomach szczegółowości. Zeszyty Naukowe, WSG w Bydgoszczy, 1.1, seria: Turystyka i rekreacja, s. 211-224.
  • 6. Taylor D., Davis W. J. (1999): Review of Basic Research in Bicycle Traffic Science. Traffic Operations, and Facility Design, Transportation Research Record, Vol. 1974 (1999), pp. 102-110.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321175

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.