PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Marketing | 69--82
Tytuł artykułu

Wartość dla klienta a stabilność jego opinii : na przykładzie soków owocowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przeprowadzono analizę dwunastu kryteriów oceny soków v kartonach pod kątem ich ważności dla konsumentów. Zastosowanie dwóch skal pomiarowych pozwoliło na obserwację stabilności opinii respondentów, a tym samym na ujawnienie trudności, na jakie napotykają respondenci przy formułowaniu tego typu opinii. Pod pojęciem "opinia stabilna" rozumie się w tym przypadku opinię respondenta niezmienną w stosunkowo krótkim czasie (za taki przyjęto czas potrzebny na wypełnienie ankiety lub przeprowadzenie wywiadu). (fragment tekstu)
EN
In the article attention is paid on the importance of the twelve features- assessment's criterion of fruit juice. The respondents' classification into six groups which are homogeneous in consideration of the stability of their opinion allows showing how the achieved results influence the meritorious interpretation of the results. The classification of the respondents is done using cluster analysis. The decrease of opinion stability coefficient causes the decrease of Pearsons correlation coefficient and Spearmans correlation coefficient estimate for mean values of the importance coefficients of the fruit juice features got for the twelve assessment's criterion as well as for the importance coefficients each single feature. The perceived importance of product features can exemplify the valuable criterion of consumer division into the homogeneous groups in this respect. The earlier consideration of stability coefficient as the testing factor should raise effectiveness of segmentation taken in this way. (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Słownik języka polskiego, (red.) M. Szymczak, t. 3, Warszawa 1996.
  • Poradnik matematyczny, (red.) I. Dziubiński i T. Świętkowski, Warszawa 1982.
  • Stobiecka J., Pomiar stabilności opinii respondentów na skalach szacunkowych, [w:] Zastosowania metod ilościowych, (red.) J. Dziechciarz, "Ekonometria" nr 13, Wrocław 2004.
  • Stobiecka J., Wykorzystanie podejścia "wiele cech - wiele metod" do oceny wiarygodności skal pomiarowych, [w:] Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych, (red.) M. Walesiak, Prace Naukowe nr 856 AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321199

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.