Czasopismo
2011
|
nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2
|
347--354
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of Information in the Cluster Development
Języki publikacji
Abstrakty
Burzliwy charakter otoczenia sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie struktur klastrowych na pełne i bieżące informacje o ich wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniu. Informacje te stanowią fundament podejmowania decyzji zarówno na poziomie strategicznym, taktycznym, jak i operacyjnym. Każda decyzja obarczona jest określonym poziomem ryzyka. Z chwilą gdy klaster dysponuje właściwym zasobem informacji, minimalizuje to ryzyko, traktując informację jako kluczowy czynnik rozwoju. Celem artykułu jest próba podkreślenia strategicznej roli informacji w procesie zarządzania strukturą klastra. Rozważania prowadzono w oparciu o badania teoretyczne i empiryczne. (abstrakt autora)
In the paper the key role of information in the process of cluster structures development was considered. The information sources have been identified as well as information needs. There was underlined that the stability in partnership of these structures is dependent on communication improvement. (author's abstract)
Rocznik
Strony
347--354
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
- Brzozowski M., Kopczyński T., Przeniczka J.: Metody organizacji i zarządzania, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2001.
- Czekaj J.: Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2000.
- Forlicz S.: Informacja w biznesie, PWE, Warszawa 2008.
- Gorynia M., Jankowska B.: Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
- Mikołajczyk B., Kurczewska A., Fila J.: Klastry na świecie, Difin, Warszawa 2009.
- Palmen L., Baron M.: Przewodnik dla animatorów inicjatyw klastrowych w Polsce, PARP, Warszawa 2008.
- Pieczykolan R.: Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
- Porter M.E.: Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
- Rutkowski I.P.: Marketingowe systemy informacyjne w handlu, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2004.
- Staszewska J.: Klaster perspektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym, Difin, Warszawa 2009.
- Staszewska J.: Wykorzystanie nowoczesnej koncepcji zarządzania przez sieć - przyczyny i skutki klasteringu, "Przegląd Organizacji" 2009, nr 1.
- Wieczorek P.: Klastry a pozycja rynkowa przedsiębiorców, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2008, nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321299