Czasopismo
2010
|
Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz instytucjami sektora publicznego. Teoria i praktyka
|
34--41
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podsumowując rozważania dotyczące istoty innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem należy przede wszystkim stwierdzić, iż wykorzystanie przez przedsiębiorstwa szans wskazywanych w modelu rynku otwartych innowacji może zdecydowanie wpłynąć na poprawę efektywności zarządzania procesem innowacji, a w konsekwencji na ich pozycję konkurencyjną. Niestety z przeprowadzonych badań wynika, że zastosowanie w praktyce gospodarczej proponowanego rozwiązania może okazać się niezwykle trudne do zrealizowania. (fragment tekstu)
Aspects of innovation and their influence on company management are the subject of this paper. Spécial attention is drawn to possibilities of taking advantage of open market and open innovation as significant factors which influence management effectiveness of the innovation process and shape market positions of companies. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
34--41
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Drucker P. : Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasoby. Warszawa 1992.
- Pavitt K. : Innovation Processes. W : The Oxford Handbook of Innovation. Red. J.Fagerberg, D.C Mowery, R.R. Nelson. Oxford University Press, Oxford 2005.
- Chesbrough H.W. : The Era of Open Innovation. "MIT Sloan Management Review", 2003, Vol. 44, No. 3.
- Rygby D., Zook Ch. : Open-Market Innovation. "Harvard Business Review", 2002, October.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321459