Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Clustering as a New Form for the Development of Tourism Region
Języki publikacji
Abstrakty
Turystyka jest jednym z najbardziej rozwijających się sektorów gospodarki wielu państw. Artykuł przedstawia podejście do klastrów turystycznych, które mogą przyczynić się do stymulowania wzrostu regionu turystycznego. Autor opisuje definicje regionów oraz ich uwarunkowania. Następnie podaje pojęcia klastrów oraz korzyści wpływające na rozwój regionu turystycznego. (abstrakt oryginalny)
Tourism is one of the fasted growing sectors of the economy of many countries. This article presents an approach to tourism clusters that may serve to stimulate the growth of tourism region. The author describes definitions of regions and their determinants. Then, he characterized the concept of clusters and benefits affecting the development of the tourism region. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
13--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- [1] Jabłoński A., Jabłoński M., Zarządzanie wartością regionu poprzez rozwój i wzrost sektora małych i średnich przedsiębiorstwa. Prognoza rozwoju sektora MŚP w kontekście rynku pracy, Katowice 2012.
- [2] Łaźniewska E. (red.), Turystyka w rozwoju lokalnym, Poznań 2012.
- [3] Porter M.E., Porter o konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
- [4] Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 02.12.2006r. w sprawie udzielenia przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego pomocy finansowej niezwiązanej z programami operacyjnymi (Dz. U. nr 226, poz. 1651 z późn. zm.).
- [5] [http://www.pi.gov.pl].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321525