PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr specjalny (marzec-kwiecień) | 148--159
Tytuł artykułu

Nastroje polskich konsumentów w kryzysie

Warianty tytułu
Polish Consumer Sentiment during the Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia zagadnienie zmian wskaźników opinii konsumentów w Polsce podczas ostatnich trzech epizodów światowych recesji przez pryzmat Wskaźnika Dobrobytu oraz trzech jego składowych, które według badań w największym stopniu determinują opinie konsumentów. Są to czynniki związane z sytuacją na rynku pracy, jak np. zatrudnienie, czynniki określające osobistą sytuację finansową ankietowanych, jak np. dochody lub wysokość wynagrodzeń oraz czynniki decydujące o aktualnej sile nabywczej gospodarstw domowych, czyli ceny wyrażone roczną stopą inflacji (CPI). (abstrakt oryginalny)
EN
In her article, the author discusses the issue of changes of consumers' opinion indicators in Poland during the last three episodes of the global recession through the prism of welfare index and its three components which, according to research, determine in the highest degree consumers' opinions. These are factors connected with a situation in the labour market such as, for example, income or volume of wages and salaries as well as the factors deciding the current households' purchasing power, or prices expressed by annual rates of inflation (CPI). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
148--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Caroll C. D., Fuhrer J. C., Wilcox D. W., Does Consumer Sentiment Forecast Households Spending? If so why?, "The American Economic Review" 1974, No. 84(5).
  • Clark A., A Note on Unhappiness and Unemployment Duration, " IZA DP" 2006, No. 2406.
  • Costa P. T. Jr., Zonderman A. B., McCrea R. R., Cornoni-Huntley J., Locke B. Z., Barbano H. E, Longitudinal Analyses of Psychological Well-Being in National Sample: Stability of Mean Levels, "Journal of Gerontology" 1987, No. 42.
  • Czapiński J., Psychologia szczęścia. Przegląd badań i zarys teorii cebulowej, Akademos, Warszawa 1992.
  • Drozdowicz-Bieć M., Cykle i wskaźniki koniunktury, Poltext, Warszawa 2012.
  • Easterlin R. A., Explaining Happiness, Working Paper, Department of Economics University of Southern California, Los Angeles 2005.
  • Eppright D. R., Arguea N. M., Huth H., Aggregate Consumer Expectation Index as Indicator of Future Consumer Expenditures, "Journal of Economic Psychology" 1998, No. 19(2).
  • Frey B. S., Stutzer A., The Economics of Happiness, "World Economics" 2002, Vol. 3, No. 1.
  • Golinelli R., Parigi G., What is this Think Called Confidence? A Comparative Analysis of Consumer Confidence Indices in Eight Major Countries, Bank of Italy, Economic Research Department September 2003.
  • Haller H. B., Norpoth H., Reality Bites: News Exposure and Economic Opinion, "Public Opinion Quarterly" 1997, No. 61(4).
  • Hymens S. H., Ackley G., Juster F. T., Consumer Durable Spending: Explanation and Prediction, "Brooking Papers on Economic Activity" 1970, No. 2.
  • Lau R. R., Negativity in political perception, "Political Behavior" 1982, No. 4.
  • Lovell M. C., Tien P. L., Economic Discomfort and Consumer Sentiment, "Eastern Economic Journal" 2000, Vol. 26, No. 1.
  • McDermott R., Fowler J. H., Smirnov O., On the Evolutionary Origin of Prospects Theory Preferences, "Journal of Politics" 2008, No. 70(2).
  • Mueller E., The Impact of Unemployment on Consumer Confidence, Public Opinion Quarterly, University of Michigan, USA 1963.
  • Straszheim D. H., Explaining Aggregate Measures of Consumer Attitudes, Materiały z konferencji American Statistical Association, Washington 1974.
  • Welsch H., Macroeconomics and Life Satisfaction: Revisiting the Misery Index, "Journal of Applied Economics" 2007, Vol. X, No. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171321821

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.