PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 355 Usługi 2014 Branżowe i menedżerskie aspekty rozwoju usług | 110--116
Tytuł artykułu

Sponsoring w usługach sportu jako czynnik rozwoju i promocji

Warianty tytułu
Sponsorship in Sport and Recreation as a Factor in Their Development and Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań niniejszego artykułu jest sektor usług sportu oraz jego zależności od innych podmiotów działających na rynku. Głównym celem publikacji jest przedstawienie najczęstszej formy sponsoringu - sponsoringu sportowego, jako czynnika wpływającego na rozwój sportu. W pierwszej części artykułu opisane zostały korzyści, jakie niesie sponsoring sportowy firmom decydującym się na tę formę promocji. Przybliżony został także proces rozwoju sportu i rekreacji, który odbywa się dzięki środkom pozyskanym ze sponsoringu sportowego. W drugiej części przedstawione zostały działania w zakresie sponsoringu sportowego na przykładach konkretnych spółek oraz szanse na rozwój usług sportu i rekreacji w Polsce. Artykuł ukazuje zależność między biznesem a sportem. Zależność, która niesie korzyści dla każdej ze stron, z tym że biznes może poradzić sobie bez sponsoringu sportu, natomiast sport zawodowy bez sponsoringu nie ma szans rozwoju.(abstrakt oryginalny)
EN
The article is about sport services market and its dependence on other market factors. The main objective of this paper is to present the most common form of sponsorship - sponsorship of sport, as a factor connected with a sport market development. The article shows cooperation between business and sport. This cooperation brings benefits to both of them. However, business can cope without sponsorship of sport, but professional sport cannot without sponsorship development opportunities.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Domaradzki K., Miliony na kaskach, http://www.forbes.pl/sponsoring-w-sporcie-jak-na-nim-zarobic-,artykuly,164928,1,2.html.
  • ICC, Code of Sponsorship, http://www.sponsorship.org/freePapers/fp01.pdf, wrzesień 2011.
  • Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Polakowska-Kujawa J., Kujawa M., Sponsoring. Aspekty prawne i gospodarcze, Poltext, Warszawa 1994.
  • Sponsoring - podstawowy instrument marketingu sportowego, http://www.izbasportu.pl/download/file?hash=raport.pdf, grudzień 2012.
  • Stecki L., Sponsoring, TNOiK, Toruń 2000.
  • Stotlar D., Developing Successful Sport Sponsorship Plans, Fitness Information Technology, Inc., Morgantown 2001.
  • Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2008.
  • Toczek-Werner S., Podstawy rekreacji i turystyki, AWF, Wrocław 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.