PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 4 | 291--301
Tytuł artykułu

Rola marketingu w stabilizacji rynkowej podmiotów rolnych zrzeszonych w grupie producenckiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Marketing Role in the Farm Producer Group Members' Market Stabilization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przeprowadzono analizę roli marketingu w stabilizacji rynkowej przedsiębiorstw rolniczych rozumianych jako grupy producenckie. W oparciu o zrealizowaną analizę opisową, analizę SWOT oraz zastosowanie reguły 4P poddano weryfikacji funkcjonalność grupy producenckiej ARGO-FERMA. Uzyskane wyniki pozwalają wnioskować, iż dotychczas wykorzystywane narzędzia marketingowe były skuteczne i trafnie dobrane. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper analyzes the role of marketing in the stabilization of the market of agricultural enterprises understood as producer groups. Based on the realized descriptive analysis, SWOT analysis, and application of the rule was added 4P after verifying the functionality of a producer group ARGO-FARM. The obtained results allow to conclude that the previously used marketing tools are effective and aptly chosen. (original abstract)
Rocznik
Strony
291--301
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
Bibliografia
  • Boguta W., Siekierski Cz. (2001), Grupy producentów rolnych jako czynnik doskonalenia produkcji i obrotu produktami rolnymi, Zeszyty Naukowe SGGW "Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej" nr 43.
  • ^ Cupiał M. (2010), Wykorzystanie źródeł informacji w gospodarstwach rolniczych Małopolski o różnym kierunku produkcji, "Inżynieria Rolnicza" nr 4 (122).
  • Chotkowski J. (2001), Funkcjonowanie grup marketingowych producentów rolnych, "Postęp Nauk Rolniczych" nr 1, Wydział Nauk Rolnych Leśnych i Weterynaryjnych PAN.
  • Grzywińska-Rąpca M. (2003), Poprawa efektywności gospodarowania w wyniku przystąpienia do grupy producenckiej, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 983.
  • Podrygała K., Pietrzak P., Zgiep Ł. (2011), Management marketingowy w przedsiębiorstwach rolniczych na przykładzie polskich grup producentów rolnych, dostępny na stronie: http://www.insightmarketing.eu/ publikacje/management-marketingowy-w-przedsiebiorstwachrolniczych-na-przykladzie-polskich-grup-producentow-rolnych/, dostęp dnia 28.05.2013.
  • Promocja tworzenia grup producenckich (2012), dostępny na stronie: http://ksow.pl/grupy-producentow-rolnych/warto-wiedziec.html, dostęp dnia 23.12.2012.
  • Sikora J. (2009), Analiza zmian potencjału technicznych środków produkcji gospodarstw rolnych w gminach polski południowej, "Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich" nr 9, PAN, Oddział w Krakowie, Komisja Technicznej Infrastruktury Wsi.
  • Sikora J. (2011), Spatial Management of Agricultural Parcels in The Context of Direct Payments, "Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich" nr 12, PAN, Oddział w Krakowie, Komisja Technicznej Infrastruktury Wsi.
  • Świetlik K. (2013), Popyt, w: "Rynek drobiu i jaj. Stan i perspektywy" maj 2013, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej oraz ARR, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
  • Woś A. (2003), Przekształcenia strukturalne rolnictwa w dobie integracji europejskiej, "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322267

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.