PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 4 | 313--326
Tytuł artykułu

Marka a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa - przykład wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand and Competitive Advantage of the Company - Example of WSE Selected Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących wpływu siły marki na wybrane finansowe mierniki przewagi konkurencyjnej i wykreowanej wartości dla akcjonariuszy dla wybranych polskich spółek notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W artykule przedstawione zostały teoretyczne założenia sposobów pomiaru strategicznej przewagi konkurencyjnej oraz jej determinant krótko-, średnio i długoterminowych. Zawarte w artykule teoretyczne rozważania na temat związków pomiędzy siłą marki a wybranymi finansowymi miernikami przewagi konkurencyjnej znalazły potwierdzenie empiryczne w przeprowadzonym badaniu. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of studies on the effects of brand strength on selected financial measures of competitive advantage and value creation for a number of Polish companies listed on the Warsaw Stock Exchange. The article presents the theoretical assumptions of how to measure strategic competitive advantage and its determinants in the short, medium and long term. Included in the article theoretical considerations on the relationship between the strength of the brand and the selected financial measures of competitive advantages were confirmed by empirical evidence in the study. (original abstract)
Rocznik
Strony
313--326
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Barney J. (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" Vol. 17, No. 1.
  • Barney J. (2002), Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
  • Damodaran A. (2006), Applied Corporate Finance, Wiley, Hoboken, NJ.
  • D'Aveni R., Dagnino G., Smith K. (2010), The Age of Temporary Advantage, "Strategic Management Journal" No. 31.
  • Dierickx I., Cool K. (1989), Asset Stock Accumulation and Sustainability of Competitive Advantage, "Management Science" Vol. 35, No. 12.
  • Grant R. (1988), Contemporary Strategy Analysis, Blackwell, Malden, MA.
  • Johnson P. (2003), Strategy and Valuation, w: The Oxford Handbook of Strategy, Faulkner D., Campbell A. (ed.), Oxford University Press, Oxford.
  • Kerin R., Sethuraman R., Exploring The Brand Value - Shareholder Value Nexus for Consumer Goods Companies, "Journal of The Academy of Marketing Science" Vol. 26, No. 4.
  • Koller T., Dobbs R., Huyett B. (2011), Value. The Four Cornerstones of Corporate Finance, Wiley, Hoboken, NJ.
  • Koller T., Goddard M., Wessels D. (2005), Valuation: Measuring and Managing The Value of Companies, Wiley, Hoboken, NJ.
  • Madden T., Fehle F., Fournier S. (2006), Brands Matter: An Empirical Demonstration of the Creation of Shareholder Value through Branding, "Journal of The Academy of Marketing Science" Vol. 34, No. 2.
  • McAlister L., Srinivasan R., Kim M. (2007), Advertising, Research and Development, and Systematic Risk of The Firm, "Journal of Marketing" Vol. 71.
  • Mizik N., Jacobsen R. (2005), Talk about Brand Strategy, "Harvard Business Review", September.
  • Peteraf M., Barney J. (2003), Unraveling The Resource-Based Tangle, "Managerial & Decision Economics" Vol. 24, Iss. 4.
  • Porter M. (1985), Competitive Advantage, The Free Press, New York.
  • Powell T. (2001), Competitive Advantage: Logical and Philosophical Considerations, "Strategic Management Journal" Vol. 22, Iss. 9.
  • Ranking najcenniejszych polskich marek (2009), "Rzeczpospolita" z dnia 10 grudnia.
  • Rumelt R. (1991), How Much Does Industry Matter?, "Strategic Management Journal" Vol. 12, Iss. 3.
  • Rumelt R. (2005), What in the World is Competitive Advantage, Policy Working Paper 2003-105, August.
  • Rumelt R., Schendel D., Teece D. (1994), Fundamental Issues in Strategy: An Research Agenda, Harvard Business School Press, Boston, MA.
  • Sanchez R., Heene A. (1997), Reinventing Strategic Management: New Theory and Practice for Competence-Based Competition, "European Management Journal" Vol. 15, No. 3.
  • Urbanek G. (2011), Od operacyjnej do strategicznej przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.