PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2 | 598--604
Tytuł artykułu

Procesy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Enperprise Knowledge Management Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Każde przedsiębiorstwo można potraktować jako zbiór wyjątkowych zasobów. Są to różnego rodzaju aktywa, które umożliwiają firmie realizację strategii prowadzącej do wzrostu jej efektywności, skuteczności oraz konkurencyjności. W erze informacji jednym z takich zasobów jest wiedza, zasób, z którego potencjału bardzo często przedsiębiorstwo nie zdaje sobie sprawy. Przy czym wiedza to: aktywa strukturalne, marki, relacje z klientami, patenty, produkty, metody i procedury postępowania1, to również suma wszystkiego, co pracownicy wiedzą: o produktach, klientach, usługach, konkurentach i oczywiście swojej wiedzy, ich doświadczenie, wiedza typu "wiem jak" czy relacje międzyludzkie. Dziś to wiedza, a nie ziemia, praca czy fabryki stanowi kapitał, który przyczynia się do rozwoju organizacji, a nawet staje się gwarantem jej przetrwania. (fragment tekstu)
EN
Knowledge management requires the implementation of the following enterprise processes: locating and acquiring knowledge, knowledge transfer, and the retention and use of knowledge. Knowledge management processes need to join what is inside the organization with what is outside. Knowledge from the environment must be disseminated and stored in the company as part of organizational knowledge, and then used in the creation of new knowledge. Use of modern computer tools is helpful in these processes. It can create customer value and achieve competitive advantage. In this way, knowledge management processes are a logical sequence of knowledge creation.. (author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Baruk J.: Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.
  • Kisielnicki J. (red.): Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 2003.
  • Kobyłko G., Morawski M.: Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2006.
  • Kowalczewski W., Matwiejczuk W. (red.): Kierunki i metody zarządzania przedsiębiorstwem, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007.
  • Kowalczyk A., Nogalski B.: Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007.
  • Paliszkiewicz J.O.: Rozwój organizacji poprzez zarządzanie kapitałem intelektualnym, Wydawnictwo Profesjonalne ALPHA, Ostrołęka 2005.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322355

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.