PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Wybrane aspekty zarządzania organizacjami | 105--119
Tytuł artykułu

Metodyka zarządzania aliansami strategicznymi przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Methodology of Strategic Alliances Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze dokonano już szeregu klasyfikacji aliansów; wynika z nich, ze formy organizacyjno-prawne i zasady ich funkcjonowania są tak zróżnicowane, że bardzo trudno jest znaleźć uniwersalną metodę zarządzania aliansami przedsiębiorstw. Wypróbowana metoda zarządzania w jednej postaci może się okazać nieprzydatna w innym aliansie. Niemniej można pokusić się o wskazanie węzłowych etapów zarządzania aliansami przedsiębiorstw, zaś w ich ramach fazy i zasady wynikać będą z zarządzania konkretnymi przypadkami. (fragment tekstu)
EN
Globalization has let to the enormous competition. The strategic alliances have occurred as the result of this appartion. The general motives of creating this type of cooperation were: economies of scale, joint products research and development, gaining the better results in the area of rivalry with competitors. The purpose of the article is the presentation pf the strategy alliances managements methodology with the special attention to the phrase of alliance formation, because this stage has the biggest influence on the success of the coalition. (original abstract)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Kraków 2000.
  • Harvey M. G., LuschR. P., A Systematic Assessment of Potential International Strategic Alliance Partners, "International Business Review" 1995, vol. 4, no. 2.
  • Hung C. L., Strategic Business Alliances between Canada and the Newly Industrialized Countries of Pacific Asia, "Management International Review" 1992, vol. 32.
  • Koźmiński A. K., Zarządzanie międzynarodowe, Warszawa 1999.
  • Lewis J., Strategische Allianzen, Campus Verlag, Frankfurt-New York 1991.
  • Lynch R. R, Business Alliances Guide. The Hidden Competitive Weapon, New York 1993.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Warszawa 1997.
  • L. Segil, Strategische Allianzen. Systematische Planung und Durchführung von Unternehmensallianzen, St Allen-Zurich 1998.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.