Warianty tytułu
Identification of the Strategic Knowledge Management's Level in Organization
Języki publikacji
Abstrakty
Gospodarka oparta na wiedzy to era nowych organizacji określanych jako organizacje oparte na wiedzy. Organizacje te prowadzą między innymi ciągły proces uczenia się, w ten sposób pozyskując i wykorzystując wiedzę, zarządzają wiedzą, są otwarte i współdziałają z przedsiębiorstwami partnerskimi, ściśle współpracują z klientami, są zaawansowane w wykorzystaniu technologii informacyjnej. Mimo, że w ostatnich latach nastąpił rozwój koncepcji zarządzania wiedzą, to jednak do tej pory nie ma jednej, spójnej jej definicji. W artykule podano cztery wzajemnie powiązane sposoby rozumienia zarządzania wiedzą, starając się całościowo zobrazować istotę zarządzania wiedzą. (fragment tekstu)
The article presents definitions of knowledge management and introduces to the basic terms of strategic knowledge management. Next, the method of testing the using strategic knowledge management through organization is announced. It is in the form of test-questions list. This method provides the information about dominant knowledge management's strategies and their connections with elements of knowledge management's system. (original abstract)
Rocznik
Strony
185--203
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
- Beckman T. J., The Current Stage of Knowledge Management, w: Knowledge Management Handbook, Boca Raton 1999.
- Hansen M. T., Nohria N., Tierney T., Whats your strategy for managing knowledge? "Harvard Business Review" 1999, March-April.
- Kubacka-Góral K., Zarządzanie wiedzą - podstawą przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie firmą w społeczeństwie informacyjnym, A. Stabryła (red.), Kraków 2002.
- Maier R., Knowledge Management Systems. Information and Communication Technologies for Knowledge Management, Heidelberg 2002.
- Mikuła B., Turcza P., Strategie zarządzania wiedzą w praktyce, w: Innowacyjność we współczesnych organizacjach, A. Stabryła (red.), Kraków 2005.
- Sawhney M., Prandelli E., Communities of Creation: Managing Distributed Innovation in Turbulent Markets, "California Management Review" 2000, no. 4.
- Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Warszawa 2003.
- Zack M. H., Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review" 1999, no. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322743