Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule zostały zaakcentowane podstawowe aspekty istoty funkcjonowania organizacji uczącej się, poruszające zagadnienia kultury przedsiębiorstwa w kontekście zmian zachodzących w otoczeniu. Poddano analizie dwa znaczenia organizacji uczącej się: instytucjonalne (umiejętność myślenia systemowego) oraz funkcjonalne (w ramach nowatorskich koncepcji i technik zarządzania). (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- 1. Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, WN PWN, Warszawa 1999.
- 2. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, TNOiK, Toruń 2001.
- 3. Senge P. (red.), The Fifth Discipline Fieldbook, Doubleday, USA, 1994.
- 4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, WAE, Wrocław 1999.
- 5. Skrzypek E. (red.), Metody i narzędzia doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, UMCS, Lublin 2001.
- 6. Kisielnicki J., Zarządzanie organizacją, WSHiP, Warszawa 1999.
- 7. Schein E.M., Organizational Culture and Leadership, Jose Bass, San Francisco, 1985 (cyt. za Skrzypek E., Metody i narzędzia doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, UMCS, Lublin 2001, s. 123).
- 8. Peters J.T., Waterman R.H., In Search of Excellence, Harper and Row, New York 1982.
- 9. Kostera M., Podstawy organizacji i zarządzania, WSPiZ, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322911