PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 | 73--83
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna sektora małych i średnich przedsiębiorstw narzędziem rozwoju regionalnego i lokalnego

Warianty tytułu
Organizational Culture of the Sector of Small and Medium Enterprises as a Tool for Regional and Local Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw odgrywa istotną rolę w rozwoju polskiej i unijnej gospodarki. Małe i Średnie Przedsiębiorstwa są ważnym narzędziem rozwoju regionalnego i lokalnego. Stanowią one źródło innowacyjności, przedsiębiorczości i konkurencyjności regionu. Celem opracowania jest przedstawienie problemu, iż kultura organizacyjna sektora MSP wiąże się z szeroko pojętym rozwojem regionalnym i lokalnym oraz autorskiej koncepcji związku K-R-R-K-O-O.(abstrakt oryginalny)
EN
Sector Small and Medium Enterprises play an important role in the development of Polish and EU economy. Small and Medium-sized Enterprises are an important tool for regional and local development. They are a source of innovation, entrepreneurship and competitiveness of the region. The aim of this paper is to present the problem that the organizational culture of the SME sector is associated with broad regional and local development and the original concept of relationship K-R-R-K-O-O.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • 1. Adamik A., 2012, Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie, w: Adamik A., (red.),Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Budowanie konkurencyjności firm i regionu, Difin, Warszawa: ss. 208-211.
  • 2. Aniszewska G., 2007, Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa: s. 24.
  • 3. Bolesta-Kukułka K., 1993, Jak patrzeć na świat organizacji, PWN, Warszawa: s. 240.
  • 4. Cameron K.S., Quinn R.E., 2003, Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków: ss. 149, 47.
  • 5. Gableta M., 2006, Potencjał pracy w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego, Wrocław: s. 63.
  • 6. Gibcus P., Vermeulen P.A.M., Jong J.P.J., 2009, Strategic decision making in small firms: a taxonomy of small business owners, International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol. 7, No. 1, pp. 74-91.
  • 7. Hawrysz L., Hys K., 012, Procesowo zorientowana kultura organizacyjna w organizacjach sektora publicznego, Edukacja ekonomistów i menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, Nr 4 (26), ss. 53-67.
  • 8. Hys K., 2014, Koncepcja CSR w kompozycjach modelowych, Marketing i Rynek, Nr 6,ss. 365-370.
  • 9. Lachiewicz S., 2012, Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów, w: Adamik A., (red.), Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Budowanie konkurencyjności firm i regionu, Difin, Warszawa: s. 38.
  • 10. Leśniewski M., A., 2010, Kultura organizacyjna gminy a rozwój regionalny, w: Kuciński K., (red.), Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce, Difin, Warszawa: s. 63.
  • 11. Leśniewski M., A., 2013, Ekorozwojowe źródła konkurencyjności gmin w Polsce, CeDeWu, Warszawa: s. 96.
  • 12. Leśniewski M. A., 2014, Kulturowa restrukturyzacja przedsiębiorstw, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Nr 2 (769), ss. 3-18.
  • 13. Olesiński Z., 2010, Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, C. H. Beck, Warszawa.
  • 14. Piasecki B. (red.), 2001, Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa-Łódź, ss. 77-83.
  • 15. Przybytniowski J. W., 2007, Edukacja ubezpieczeniowa i jej wpływ na świadomość ubezpieczeniową (wybrane problemy), Rozprawy ubezpieczeniowe Nr 1(2), Rzecznik Ubezpieczonych; Warszawa, ss. 111-118.
  • 16. Przybytniowski J. W., 2013, Konkurencyjność rynku usług pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa, ss. 63-67.
  • 17. Przybytniowski J. W., 2013, Zarządzanie towarzystwem ubezpieczeniowym a jakość usługi, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa Nr 3 (758), Warszawa, ss. 42-52.
  • 18. Rozwój regionalny w Polsce. Raport 2009, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa: s. 7.
  • 19. Siemiński M., 2008, Kształtowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych, Dom Organizatora, Toruń.
  • 20. Skowronek-Mielczarek A.,2007, Małe i średnie przedsiębiorstwa. Źródła finansowania, C.H.Beck, Warszawa.
  • 21. Supernat J., 1998, Zarządzanie strategiczne. Pojęcie i koncepcja, Kolonia Limited, Wrocław: s. 75.
  • 22. Strużycki M.,(red.),2002, Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie, Difin, Warszawa: ss. 20-21, 21-22.
  • 23. Stankiewicz J., 1993, Socjologia organizacji, Astrum, Zielona Góra.
  • 24. Szymańska K., 2012, Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu, w: Adamik A., (red.), Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Budowanie konkurencyjności firm i regionu, Difin, Warszawa: ss. 61, 64.
  • 25. Targalski J., 2003, Przedsiębiorczość i zarządzanie, C.H. Beck, Warszawa: s. 12.
  • 26. Ustawa z dnia 2.7.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.Nr 173, poz. 1807).
  • 27. Wyczółkowski B., 2000, Znaczenie relacji przedsiębiorstwo-region, Zarządzanie i Marketing, Nr 15, s. 18.
  • 28. Zakrzewska-Bielawska A., 2011, Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, Zeszyt Naukowy, Nr 1095, Politechnika Łódzka, Łódź: s. 51.
  • 29. Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa: s. 20.
  • 30. Zbiegień-Maciąg L., 2005,Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa: s. 55.
  • 31. www.lawp.eu/pdf/msp/vademecum_msp_2012_08_31.pdf 02.10.2014
  • 32. www.stary.wl.sggw.pl/units/zuolwrr/materialy/rozwoj/Rozwojregionalny.pdf 03.10.2014
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322951

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.