Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Wzrost wydajności przenośników pasowych w wyniku nałożenia okładziny ceramicznej na bębny
Języki publikacji
Abstrakty
In any point of the belt contact with the drum a relative speed compensation takes place that is carried out by a slippage even when the relevant contact spots are fairly clean and dry. This leads to heat generation that is being absorbed by both materials involved - by the belt as well as by the drum. Unlike the belt, the drum lagging would increase its temperature up to a certain limit that depends on number of factors. When the lagging surface temperature is reaching appx. 60°C some structural changes in the lagging material take place and further rise of temperature can create a risk of belt inflammation and destruction of the driving unit. This can be avoided by lagging the drum with new materials that eliminate any friction on the contact surfaces and that are heat resistant. (original abstract)
W każdym punkcie styku taśmy z bębnem ma miejsce względna kompensacja prędkości, która powstaje w wyniku poślizgu nawet gdy punkty kontaktowe są dość czyste i suche. Prowadzi to do wytworzenia ciepła, które jest absorbowane przez oba zaangażowane materiały - przez taśmę, i bęben. W przeciwieństwie do taśmy, otulina bębna zwiększa swoją temperaturę do pewnego limitu, który zależy od wielu czynników. Kiedy temperatura powierzchni otuliny osiąga około 60°C, pewne zmiany strukturalne zachodzą w materiale otuliny i dalszy wzrost temperatury może stworzyć ryzyko zapalenia taśmy i zniszczenia jednostki napędowej. Można tego uniknąć, przez izolowanie bębna nowymi materiałami, które wyeliminują wszelkie tarcie na powierzchniach kontaktowych i które są odporne na ciepło. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
18--21
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- VŠB-Technical University of Ostrava, Czech Republic
autor
- VŠB-Technical University of Ostrava, Czech Republic
autor
- VŠB-Technical University of Ostrava, Czech Republic
Bibliografia
- Dušátko, A.: Nařízení vlády č. 378/2001 Sb. - důležitý předpis k zajištění bezpečnostp a ochrany zdraví při práci. Logistika. Čís. 7-8, 2002, s.18.
- ČSN ISO 5048 (26 3102) - Zařízení pro plynulou dopravu nákladů. Pásové dopravníky s nosnými válečky. Výpočet výkonu a tahových sil.
- ČSN 26 3102 Dopravní zařízení. Pásové dopravníky. Zásady výpočtu, schválené 14.7.1988 s účinnosti od 1.7.1989.
- Certifikační protokoly o zkouškách FLEX-Lag.
- Měření pnuti a provozních veličin na pásovém dopravníku PD17(27) prof. Ing. Josef Blažek, CSc, EDIS vvd. Košice, Ing Dušan Prasnička, PhD., Doc. Ing. Josef Hudák, CSc, Ing. Ivan Mikita, Ing. Jan Kosina - Košice 22.09.2005
- Fries, J.: Konstrukční řešení bubnů pásových dopravníků a jejich výpočet. Ediční středisko VŠB-TU Ostrava. Ostrava 2003, s. 121.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322955