PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 2(6) | 22--27
Tytuł artykułu

Ships Mooring in the Port as a Threat to our Natural Environment

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Statki cumujące w porcie zagrożeniem dla środowiska naturalnego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
An increase in the marine transportation along with growing requirement for electricity by the ships result in the increased pollution of the air generated by the ships. This has a great impact both on the port cities and their inhabitants. This article presents the collation of different sources of air pollution emission in ports for the marine ships. The estimation of the rate of air pollutants emitted by the ships in ports is necessary for the proper economic activity of the port. It also creates the basis to determine the impact of the port work on the environment. The authors present a methodology of calculating emission from ships at berth in ports. (original abstract)
Rosnący transport morski, nowe statki i nowe technologie zwiększają zapotrzebowanie na energię elektryczną. W tej sytuacji zwiększa się wielkość emisji zanieczyszczeń generowanych przez statki do atmosfery. Ma to olbrzymie znaczenie dla miast portowych i ludzi tam zamieszkałych. W artykule przedstawione jest porównanie różnych źródeł emisji zanieczyszczeń powietrza w portach w odniesieniu do statków morskich. Określenie wielkości emitowanych zanieczyszczeń powietrza przez statki w portach jest niezbędne dla prowadzenia prawidłowej działalności gospodarczej portu. Stanowi to podstawę do określenia wpływu pracy portu na środowisko naturalne. Autorzy przedstawili metodologię obliczania emisji zanieczyszczeń przez statki cumujące w portach. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Strony
22--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Maritime University in Szczecin, Poland
  • Maritime University in Szczecin, Poland
  • Maritime University in Szczecin, Poland
Bibliografia
  • NEWEXT - New Elements for the Assessment of External Costs from Energy Technologies, coordinator Rainer Friedrich, Final Report to the European Commission, DG Research, Technological Development and Demonstration (RTD), IER, Germany, ARMINES/NSMP, France, PSI, Switzerland, Université de Paris I, France, University of Bath, United Kingdom, VITO, Belgium, September 2004.
  • European Commission EUR 20198 - External Costs - Research results on socioenvironmental damages due to electricity and transport - 2003 Pablo Fernández Ruiz Director Research
  • Communication from The Commission to The Council and The European Parliament - Thematic Strategy on Air Pollution Brussels, 21.9.2005
  • Emissions Inventory of Landside and Marine Sources at the Port of Montreal ; Prepared By: SENES Consultants Limited, SNC-Lavalin Environment Inc. March 31, 2009
  • ENVIRON International Corporation (2002). Commercial Marine Emission Inventory Development, prepared for the U.S. Environmental Protection Agency, EPA Report Number: EPA420-R-02-019, Docket ID EPA-HQ-OAR-2007-0121-0144.
  • MP/CONF. 3/4 - Consideration and Adoption of Resolutions and Recommendations and Related Matter, "Draft Technical Code ON Emission of Nitrogen Oxides from Marine Diesel Engines", 19 March 1997.
  • Tarnapowicz D.: Alternatywne zasilanie statków w porcie rozwiązaniem przyjaznym środowisku - VIII Międzynarodowa Konferencja Systemy Wspomagania w Zarządzaniu Środowiskiem Zielona Góra/Drezno 8.09.2011-11.09.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171322963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.