PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 42 | 185--198
Tytuł artykułu

Marka jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku wyrobów cukierniczych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand Made as a Factor of the Competitive Lead on the Confectionery Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia istotę i znaczenie marki jako źródła sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa. Rola marki we współczesnej gospodarce wzrasta. Stosowanie marki przynosi liczne korzyści zarówno konsumentom, jak i producentom i może być skutecznym instrumentem umacniania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Potwierdzeniem tego jest sytuacja na rynku wyrobów czekoladowych i przykład grupy Cadbury Wedel. Marka Wedel jest obecnie najsilniejsza polska marka, należy do marek o długiej tradycji i dużej renomie. Ze względu na takie cząstkowe kryteria oceny marki jak prestiż, postrzegana jakość i świadomość marki, zajmuje wiodąca pozycję wśród wszystkich marek mieszczących się w grupie produktów żywnościowych. Promocja marki Wedel zapewniła grupie Cadbury Wedel osiągnięcie pozycji lidera na rynku wyrobów cukierniczych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the brand name as the tool of building the competitive lead on the market. Nowadays the importance of brand names in economy is higher and higher. Using of brand names is profitable both for consumers and producers and it can be an effective tool of strengthening the position of enterprises on the market. Brand names influences the decisions made by the customers. The issue is presented by the example of the confectionery market in Poland. The brand Wedel has been existing on the Polish market for over one hundred fifty years. It is the strongest Polish brand. It has a great influence on the consumers and it is highly valued by them. It is confirmed by the rating of the most valuable Polish brand names published by "Rzeczpospolita". The characteristics of that brand name are: high top of mind, high level of brand name's recognition and prestige. Thanks to having the brand Wedel, the group Cadbury Wedel is the leader of the confectionery market in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
42
Strony
185--198
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2000, s. 159.
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 2001, s. 12.
  • Anklewicz M., Moc jakością silna. Ranking najcenniejszych polskich marek, dodatek "Rzeczpospolitej", 28 listopada 2006.
  • Chechelski P., Inwestycje zagraniczne w polskim przemyśle spożywczym, "Przemysł Spożywczy" 2005, nr 8.
  • Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 26.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001, s. 42.
  • Kondrakiewicz T., Zmiany struktury podmiotowej w przemyśle cukierniczym, [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, pod red. B. Grzybowskiej, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2006, s. 418-420.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 410.
  • Mączyński W., Gospodarka pod własną banderą, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2000, s. 204.
  • Mruk H., Rutkowski I. P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999, s. 61-65.
  • Ries A., Ries L., 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Prószyński i Ska, Warszawa 2000, s. 10.
  • Urbanek G., Koncepcja kapitału marki, "Marketing i Rynek" 2000, nr 5.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002, s. 30-31.
  • Wedlowski kawałek tortu największy, "Profit", 2.02.2003, s. 34.
  • Wrona S., Wybrane metody pomiaru wartości marki, [w:] Wyznaczniki rozwoju przedsiębiorstwa - wartość, koszty, płynność, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 909, Wrocław 2001, s. 177-194.
  • Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, pod red. J. Kalla i B. Sojkina, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004, s. 319.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171323241

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.