Warianty tytułu
Prospects for the Development of Political Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Nowe uwarunkowania rynku politycznego prowadzą do ewolucji form zarządzania i struktur organizacji politycznych. Wyzwaniem dla współczesnych partii politycznych, podobnie jak dla przedsiębiorstw, stają się procesy dokonujące się zarówno w przedmiotowej, jak i podmiotowej warstwie rynku, wraz ze wszystkimi występującymi między nimi powiązaniami. Są nimi w szczególności: globalizacja, rozwój technologii informacyjnej i rozliczne przemiany o socjologicznym charakterze - będące następstwem ewolucji otoczenia organizacji politycznych oraz ich wnętrza. Zwiększa się systematycznie liczba i zróżnicowanie grup interesariuszy zlokalizowanych wokół podmiotów politycznych, wzrosło znaczenie czynnika czasu w planowaniu i realizacji działań strategicznych partii i innych ośrodków władzy, organizacji pozarządowych oraz wszystkich innych instytucji rynkowych zlokalizowanych w sektorze, co powoduje konieczność stopniowego przechodzenia z przeważającego jeszcze podejścia statycznego na dynamiczne. (fragment tekstu)
In the article a hypothetical / predicted scenarios of the evolution of political marketing are presented as a consequence of the various phases of evolution of the market structure. The author presents in particular: (1) an analysis of development processes in politics as a philosophical issue, referring to the concept of Hegel, (2) reveals political processes from holistic perspective, (3) identifies the different phases of development of market evolution, (4) presents the in-depth hypotheses and (5) justify it by creating matrix of probability and significance various trends for the political market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
54--77
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Bauer H., Huber F., Herrmann A., Political marketing: An Information - Economic Analysis, "European Journal of Marketing" 1996, Vol. 30 (10/11).
- Buran M., Microtargeting 2013: Future of political marketing, http://www.examiner.com/article/ microtargeting-future-of-political-marketing-1 [4.01.2014].
- Fong B.C.H., The Rise of Poll-Driven Politics and Image-Dominated Campaigns in Hong Kong. The Case of the 2007 Chief Executive Election, "Asian Profile" 2011, No. 39 (3).
- Franke G.R., Applications of Meta-Analysis for Marketing and Public, "Journal of Public Policy & Marketing" 2001, Vol. 20, Iss. 2.
- Fukuyama F., Wielki Wstrząs. Natura ludzka a odbudowa porządku społecznego, Wydawnictwo Politeja, Warszawa 2000.
- Harris Ph., Lock A., Mind the gap: the rise of political marketing and a perspective on its future agenda, "European Journal of Marketing" 2010, Vol. 44 (3/4).
- Hutcheson S., Political marketing techniques in Russia, [w:] Global Political Marketing, ed. J. Lees-Marshment, J. Strömbäck, C. Rudd, Routledge, London 2010.
- Jaśniok M., Strategie marketingowe na rynku politycznym, Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
- Kaczmarek T.T., Kto kieruje globalizacją? Think Tanki, kuźnie nowych idei, Difin, Warszawa 2011.
- Kiss B., Mihályffy Z., Political salesmen in Hungary, [w:] Global Political Marketing, ed. J. Lees-Marshment, J. Strömbäck, C. Rudd, Routledge, London 2010.
- Malhotra N.K., Peterson M., Marketing Research in New Millennium: Emerging Issues and Trends, "Marketing Intelligence and Planning" 2001.
- Matuskova A., Eible O., Braun A., The Czech case: a market-oriented party on the rise?, [w:] Global Political Marketing, ed. J. Lees-Marshment, J. Strömbäck, C. Rudd, Routledge, London 2010.
- Matysik-Musiał E., Organizacje w ruchu. Strategie zarządzania zmianami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Medvic S., Understanding Campaign Strategy. Deliberate Priming and the Role of Professional Political Consultants, "Journal of Political Marketing" 2006, Vol. 5 (1/2).
- Raftopoulou E., Hogg M.K., The political role of Government-sponsored social marketing campaign, "European Journal of Marketing" 2010, No. 44 (7/8).
- Rudak I., Kwiatkowski T., Etnografia w badaniach marketingowych, "Marketing w Praktyce" 2002, nr 8.
- Scammell M., Political marketing: Lessons for Political Science, "Political Studies" 1999, Vol. 47, Iss. 4.
- Schnadelbach H., Hegel. Oficyna Naukowa N, Warszawa 2006.
- Sobkowiak L., Działania polityczne. Teoria i praktyka, [w:] Marketing polityczny w teorii i praktyce, red. A.W. Jabłoński i L. Sobkowiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
- Szczakowski Z.J., Zarządzanie innowacjami w globalizacji, [w:] Innowacyjność organizacji, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2009.
- Wanat E., Obama jak Zuckerberg. Integruje dane wyborców i tworzy społeczność wolontariuszy, http://www.marketing-news.pl/article.php?art=2250.
- Wiszniowski R., Wprowadzenie do teorii marketingu politycznego, [w:] Marketing polityczny w teorii i praktyce, red. A.W. Jabłoński i L. Sobkowiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171323569