PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | 2 | 1
Tytuł artykułu

Działania promocyjne urzędów gmin na przykładzie wybranych gmin wiejskich województwa lubelskiego

Warianty tytułu
Promotion Activities in Communes' Offices on the Example of Selected Rural Communes in Lubelskie Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono teoretyczne aspekty promocji jako narzędzia komunikacji i informowania o gminie oraz wyniki badań aktywności promocyjnej w wybranych urzędach gmin wiejskich województwa lubelskiego. Analizie poddano zakres i częstotliwość stosowania różnych narzędzi promocyjnych, w tym także promocji gospodarczej. Szczególną uwagę poświęcono wykorzystaniu sieci internetowej jako narzędzia promocji. Zbadano także uwarunkowania rozwoju działalności promocyjnej wynikające m.in. z możliwości finansowych budżetów gmin oraz aktywności przedstawicieli samorządu w podnoszeniu kwalifikacji w zakresie marketingu terytorialnego.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the authors present theoretical aspects of promotion as the tool of communication and information about commune and also results of studies of promotion activities in selected rural communes in Lubelskie voivodeship. The authors analyzed the range and frequency of using by the local government particular promotion instruments with the special emphasis put on economic promotion. The authors focus their attention on using of Internet network as a promotion instrument. In this paper different conditions of promotion activities was analyzed for example the financial possibilities and activities of representatives of communes in improving their qualifications when it comes to territorial marketing. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
2
Strony
1
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Czornik M., Promocja miasta, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1998.
  • 2. Gajdzik B., Promocja w gminach - teoria a praktyka, "Marketing i Rynek" 10/2000, s. 20-22.
  • 3. Goleń M.J., Informatyzacja zarządzania organizacjami publicznymi. W: Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym (red.) A. Zalewski, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2005, s. 55-60.
  • 4. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1994.
  • 5. Laszczak M., Zintegrowana komunikacja marketingowa, "Marketing w praktyce", 2002, nr 10, s. 27-32.
  • 6. Penc J., Decyzje w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  • 7. Potoczek A., Jachowicz S., Administracja publiczna w procesie zarządzania rozwojem lokalnym i regionalnym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej im. Papieża Jana Pawła II, Toruń 2005.
  • 8. Stawicki M., Wykorzystanie Internetu w rozwoju lokalnym przez wybrane gminy województwa mazowieckiego. W: Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem lokalnym i regionalnym (red.) M. Adamowicz, Wydawnictwo PWSZ Biała Podlaska, Biała Podlaska 2006, s. 148-153.
  • 9. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001, nr 112, poz. 1198).
  • 10. Winiarski B., Czynniki konkurencyjności regionów. W: Konkurencyjność regionów (red.) M. Klamut, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 48-56.
  • 11. Zdrojewska A., Planowanie działań public relations, czyli co profesjonalista wiedzieć powinien, Wydawnictwo Fundacja "Opoka" 2004.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171323601

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.