PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 92--102
Tytuł artykułu

Funkcjonalność witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych we Wschodniej Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Functionality of agritourism farm websites in Eastern Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na potrzeby niniejszego opracowania sformułowano hipotezę, w myśl której witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych w Polsce wschodniej pełnią jedynie podstawowe funkcje, tj. informacyjną, marketingową i kontaktową. Pozostałe funkcje, szczególnie ważne w świecie postępującej informatyzacji, tj. rezerwacyjna, personalizująca i płatnicza nie są reprezentowane. W efekcie, celem prezentowanych poniżej badań pilotażowych była analiza funkcji pełnionych przez witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych działających w Polsce Wschodniej, tj. w województwach lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. (fragment tekstu)
EN
The paper contains the evaluation of functionality of agritourism farm websites from the eastern part of Poland. The content analysis of 300 websites reveals the domination of information, advertising/marketing and contact functions. The personalization ability was occasionally found. The presence of on-line payment ability was not stated in any of the analyzed websites. The obtained results suggest that agritourism farm websites from Eastern Poland acquired only basic functions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
92--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Barnes V., 2012. Web Site Functionalities: http://www.htmlgoodies.com/introduction/intro/article.php/3473631/Web-Site-Functionality.htm, stan z dn. 13.04.2012 r.
  • Barnes V., 2012. Web Site functionality: http://www.htmlgoodies.com/introduction/intro/article.php/3473631/Web-Site-Functionality.htm, stan z dn. 06.06.2012 r.
  • Buhalis D., Law R., 2008. Progress in tourism management: Twenty years on and 10 years after the internet: The state of eTourism research. Tourism Management 29 (4), s. 609-623.
  • Chaffey D., Mayer R., Johnston K., Ellis-Chadwick F., 2003. Internet Marketing, second ed. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
  • Drzewiecki M., 1995. Agroturystyka. Instytut Wydawniczy Świadectwo, Bydgoszcz.
  • Eftekhari H.M., Barzegar Z., Isaai M.T., 2010. Web 1.0 to Web 3.0 Evolution: Reviewing the Impacts on Tourism Development and Oportunities. (w:) F.V. Cipolla Ficarra (ed.). Human-Computer Interaction, Tourism and Cultural Heritage. Springer, s. 184-193.
  • Farag S., Weltevreden J., Rietbergen T.V., Dijst M., Oort F.V., 2006. E-shopping in the Netherlands: does geography matter? Environment and Planning B, Planning and Design 33, s. 59-74.
  • Haines B., 2012. Choosing specific website functions: http://onlinebusiness.about.com/od/buildingyourwebsite/a/websitefunctions.htm, stan z dn. 23.04.2012 r.
  • Hoffman D.L., Novak T.P., 1997. A new marketing paradigm for electronic commerce, The Information Society 13, s. 43-54.
  • Liang T.P., Lai H.J., 2002. Effect of store design on consumer purchases: An empirical study of online bookstores. Information and Management 39 (5), s. 431-444.
  • Lightner N.J., 2004. Evaluating E-commerce functionality with a focus on customer service. Communications of the ACM 47 (10), s. 88-92.
  • Liu L.K., Lu Z., 2007. On the website information flow integration and the guiding to human flow. Information Sciences 25, s. 511-516.
  • Liu Ch., Arnett K.P., Exploring the factors associated with Web site success in the context of electronic commerce. Information & Management 38 (1), s. 23-33.
  • Lu Z., Lu J., Zhang Ch., 2002. Website Development and Evaluation in the Chinese Tourism Industry. Networks and Communication Studies NETCOM 16 (3-4), s. 191-208.
  • Lu J., Lu Z., 2004. Development, Distribution and Evaluation of Online Tourism Services in China. Electronic Commerce Research 4, s. 221-239.
  • Lu Z., Han R., Duan J., 2010. Analyzing the effect of website information flow on realistic human flow using intelligent decision models, Knowledge-Based Systems 23, s. 40-47.
  • Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, 2008. Broszura informacyjna Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Polski Wschodniej Do Roku 2020. Warszawa.
  • Perry M., Bodkin C., 2000. Content analysis of fortune 100 company web sites. Corporate Communications 5 (2), s. 87-90.
  • Piccoli G., Brohman M.K., Watson R.T., Parasuraman A., 2004. Net-based customer service systems: Evolution and revolution in web site functionalities. Decision Sciences 35 (3), s. 423-455.
  • Rita P., 2000. Web marketing tourism destinations. The 8th European Conference on Information Systems (ECIS), Vienna University of Economics and Business Administration, Vienna, Austria, s. 1096-1103.
  • Schmidt S., Cantallops A.S., Pizzutti dos Santo C., 2008. The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness. Internetional Journal of Hospitality and Management 27, s. 504-516.
  • Stepaniuk K., 2009: Ocena funkcjonalności wybranych witryn internetowych promujących działalność agroturystyczną w woj. podlaskim. Ekonomia i Zarządzanie 1(1): 128-132.
  • Szymansky M.D., Hise T.R., 2000. E-satisfaction: An initial examination. Journal of Retailing 76 (3), s. 309-322.
  • Wyszukiwarki-domeny. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://ranking.pl, stan z dn. 29.06.2011 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324211

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.