PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 12 | 70--80
Tytuł artykułu

Alianse strategiczne w Polsce - wykorzystana szansa czy zaprzepaszczona okazja

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Alliances in Poland - Use of Opportunities or Missed Chances
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano genezę pojęcia aliansów strategicznych i jak kształtowało się ono historycznie. W dalszej kolejności opisano ideę rozwoju zewnętrznego przedsiębiorstwa właśnie poprzez alianse strategiczne wraz z podziałem ich podstawowych form. Na koniec dokonano analizy historycznej współpracy polskich przedsiębiorstw od lat 90-tych XX wieku do czasów obecnych. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper is focused on genesis of strategic alliances and its historical changes. Next, idea of external development through strategic alliances with division into its basic types were described. Finally, historical cases of alliances of polish companies were analyzed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Brzóska J., Model biznesowy - współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem. "Organizacja i zarządzanie", nr 2(6), Warszawa 2009.
  • Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Alianse Strategiczne. Problemy teorii, dylematy praktyki. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Cygler J., Alianse Strategiczne. Difin, Warszawa 2002.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008-2010. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2011.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2010-2012. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2013.
  • Friedrich R., Dworzecki Z., Alianse strategiczne przedsiębiorstw. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Warszawa 1998.
  • Garrette B. Dussage P., Strategie Aliansów na rynku. Poltext, Warszawa 1996.
  • Gąciarz B., Pańków W., Polskie przedsiębiorstwa na rynku. Istota i determinanty strategii dostosowawczych, w: Wawrzyniak B. (red.), Raport o zarządzaniu. Polskie przedsiębiorstwa wobec wyzwań XXI wieku. WSPiZ, Warszawa 1998.
  • Doz Y.L., Hamel G., Alianse Strategiczne - sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę. Helion, Warszawa 2006.
  • Lynch R.P., Busines Alliances Guide: The Hidden Competitive Weapon, Wiley 1993.
  • Łącka I., Alianse Strategiczne. Szansa na rozwój polskich przedsiębiorstw. Wydawnictwo Wydziału Ekonomiki i Organizacji Gospodarki Żywnościowej Akademii Rolniczej w Szczecinie. Szczecin 2001.
  • Porter, M. E. and Fuller, M. B., Coalitions and Global Strategy, w pracy zbiorowej pod redakcją: Porter M.E., Competitive in Global Industries. Harvard Business School Press, Boston 1986.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1997.
  • Sroka W., Sieci aliansów. Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez współpracę. PWE, Warszawa 2012.
  • Sroka, W., Chwistecka-Dudek, H., Strategiczna transformacja polskich firm: od restrukturyzacji do strategii rozwoju zewnętrznego. Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2012.
  • Sroka W., Hittmar S., Management of Alliance Networks- Formation, Functionality, and Post Operational Strategies,.Springer, 2014.
  • Winiarski, B., Borowiec, J., Polityka gospodarcza. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006.
  • http://allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/about.php , dostęp 17 marzec 2014.
  • http://www.bat.com.pl/group/sites/BAT_84BCND.nsf/vwPagesWebLive/DO8FXHMW?opendocument&SKN=.
  • http://www.lot.com/pl/pl/historia dostęp 1 marzec 2014.
  • http://www.lot.com/pl/pl/star-alliance dostęp 1 marzec 2014.
  • https://www.aa.com/i18n/amrcorp/corporateInformation/facts/history.jsp dostęp: 1 marzec 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.