Warianty tytułu
Generation Changes vs. Consumers' Decisions and Choices
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł został poświęcony zmianom w sposobie podejmowania decyzji i dokonywania wyborów - co jest istotne dla komunikacji marketingowej - powodowanym zmianami pokoleniowymi na rynku. Szczegółowo omówiono pokolenia X, Y i Z: ich dominujące wartości, sposób komunikacji oraz czynniki wywierające największy wpływ na ich zachowania. Do najważniejszych zmian na rynku zaliczyć można spadek lojalności wobec marek, oczekiwanie indywidualnego i partnerskiego podejścia. Wymusza to działania marketingowe BTL i radykalnie zmienia komunikację. Kolejne pokolenia w coraz większym stopniu koncentrują się na odbiorze bodźców wizualnych i kinestetycznych. (abstrakt oryginalny)
The article concerns the problem of decision making and consumer choices accordingly to the generation changes. The generations X, Y and Z are described in the text: their dominant values, communication, influencers and behaviors. It is important to contemporary organizations to understand the differences between the generations to adapt to their needs and be more efficient in marketing and promotion. The most important changes include a decrease in brand loyalty, the expectation of individual and partner approach. It requires BTL marketing activities and radical changes in communication. The young generations are more driven by visual and kinesthetic stimuli. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Czubkowska, S. (2013). Homo sapiens, homo ludens, homo fejsbukus. Dziennik Gazeta Prawna, (23), A10-A11.
- Fenney, C. (2012). Managing and Communicating across the Generations. Singapoore Business Review. Pozyskano z: http://sbr.com.sg/hr-education/commentary/managing-and-communicating-across-generations (23.06.2014).
- Generations Defined: 50 Years of Change over 5 Generations. Pozyskano z: http://mccrindle.com.au/resources/Generations-Defined-Sociologically.pdf (23.06.2014).
- Hole, D., Zhong, L. i Schwartz, J. (2014). Talking About Whose Generation? Why Western Generational Models can't Account for a Global Workforce. Deloitte Review, (25.06.2014).
- Kimmel, A. i Kitchen, P. (2014). WOM and Social Media: Presaging Future Directions for Research and Practice. Journal of Marketing Communications, 20, 5-20.
- Płoszajski, P. (red.) (2013). Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce. Warszawa: Wydawnictwo OpenLinks.
- Rudenko, A. (2011). Euromonitor International Helps Marketers Reach for Generation Z. Pozyskano z: http://popsop.com/2011/03/euromonitor-international-helps-marketers-reach-for-generation-z (25.06.2014).
- Robbins, S. i Judge, T. (2011). Organizational Behavior. New York: Pearson.
- Rusak, P. (2013/2014). X, Y, Z: pokoleniowa bitwa biurowa. Rynek Pracy. Przewodnik Pracodawcy 2013/2014, 10-12.
- Żakowski, J. (2013). Nadciąga srebrne tsunami. Polityka, (5), 20-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324269