PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | vol. 4, t. 305 Metodologiczne aspekty zarządzania - wybrane zagadnienia | 121--133
Tytuł artykułu

Zarządzanie efektywnością pracownika - perspektywa strategiczna

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employee Performance Management. Strategic Viewpoint
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania efektywnością pracowników (ZEP; ang, Employee Performance Management) jako centralny element zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną uwagę zwrócono na strategiczny wymiar prezentowanej koncepcji. Wykorzystując metaforę domu zaprezentowano powiązania miedzy celami strategicznymi organizacji, zrównoważoną kartą wyników a kompetencjami i miernikami profilu roli organizacyjnej. Wskazano także na nieuniknione wyzwania praktyczne i badawcze, jakie stoją przed ZEP, ze względu na zmieniające się wymogi środowiska pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents the concept of Employee Performance Management (EPM) as a central activity of human resource management. The author paid particular attention to strategic dimension of the presented concept. Using the metaphor of the house he presented the link between the strategic objectives, balanced scorecard, competencies and measures of organizational role profile. The inevitable practical and research challenges were highlighted in the field of EPM due to the fact that working environment changes rapidly as a result of the quickly changing market. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Aguinis H., Performance management, 2ed ed., Harlow: Pearson/Prentice Hall International, 2009
  • Armstrong M., Armstrong's handbook of performance management. An evidence-based guide to delivering high performance, 4th edition, Kogan Page, 2009
  • Baron A., Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008
  • Becker K, Antuar N., Everett Ch., Implementing an Employee Performance Management System in a Nonprofit Organization, NONPROFIT MANAGEMENT & LEADERSHIP, vol. 21, no. 3, Spring 2011, s.255-271.
  • Bernardin H. J., Human Resource Management: An Experiential Approach, Forth Edition, McGrow Hill International Edition, 2010
  • Blackwell J., Meeting the future of work, Regus, 2012
  • http://www.regus.pl/images/ RE0478_Whitepapers%20Meeting%20the%20future%20of%20work_JUN%202012%20V16_ tcm133-50765.pdf , dostęp w dniu 8.4.2014 roku.
  • Brumbach, G.B., Some ideas, issues and predictions about performance management, Public Personnel Management, winter 1988, s. 387-402
  • Buchner T.W., Performance management theory: a look from the performer's perspective with implications for HRD, "Human Resource Development International", 2007,Volume: 10, Issue: 1, s. 59-73
  • Bunderson, J. S., Sutcliffe, K. M., Management team learning orientation and business unit performance, "Journal of Applied Psychology", No. 88, 2003, s. 552-560
  • Campbell, J. P., McCloy, R. A., Oppler, S. H., & Sager, C. E., A theory of performance: [w:] N. Schmitt & W. C. Borman (red.), Personnel Selection in Organizations, San Francisco: Jossey-Bass, 1993, s. 35-70
  • Cardy R.L., Miller J. S., e-HR and Performance Management. A consideration of positive potential and the dark side, [in:] H.G.
  • Gueutal, D.L. Stone [red.], The brave new world of her, A publication of the Society for Industrial and Organizational Psychology, Published by Jossey-Bass, A Wiley Imprint, San Francisco, 2005
  • Coens, T and Jenkins, M., Abolishing Performance Appraisals: Why they backfire and what to do instead, Berrett-Koehler, San Francisco 2002
  • Culbert S.A., Rout L., Skończ z okresową oceną pracowników!, MT Biznes sp. z o.o., Warszawa 2012
  • Czarnecki J.S., Architektura korporacji. Analiza teoretyczna i metodologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
  • DeNisi A.S., Pritchard R.D., Performance appraisal, performance management and improving individual performance: a motivational framework, Management and Organization Review, 2 (2), 2006, s. 253-77
  • Dubois D.D., Rothwell W.J., Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Wydawnictwo HELION, Gliwice, 2008
  • den Hartog, D. N., Boselie, P. and Paauwe, J., Performance management; a model and research agenda, "Applied Psychology: An International Review", 53 (4), 2004, s. 556-69
  • Egan G., A clear path to peak performance, "People Management", 1995, Vol. 1 Issue 10, s. 34-37
  • Fox A., Curing What Ails Performance Reviews, HR Magazine, January 2009.
  • Furnham A., Performance management systems, "European Business Journal", 2004, vol.16(2), s. 83-94
  • Furnham, A., Personality and Intelligence at Work. Exploring and Explaining Individual Differences at Work, London: Routledge, 2008
  • Houldsworth E., Jirasinghe D., Managing and Measuring Employee Performance, KoganPage, 2006.
  • Hutchinson S., Performance Management. Theory and Practice, Chartered Institute of Personnel & Development, 2013
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2006.
  • Landy F.J., Conte J.M., Work in the Twenty-First Century: An introduction to industrial and organizational psychology, 3rd edition, Hoboken, NJ, John Wiley&Sons, 2010.
  • Latham, G, Sulsky, L.M. and Macdonald, H., Performance management, in "Oxford Handbook of Human Resource Management", ed Peter Boxall, John Purcell and Patrick Wright, Oxford University Press, Oxford, 2007
  • Lee C.H., Rethinking the goals of your performance-management system, Employment Relations Today, 32 (3), 2005, s. 53-60.
  • Lussier R.N., Hendon J.R., Performance Management and Appraisal, Chapter 8, [in:] Human Resource Management. Functions, Applications, Skill Development, SAGE Publications, Inc, 2013
  • Mathieu, J., Maynard, M. T., Rapp, T., & Gilson, L., Team Effectiveness 1997-2007: A Review of Recent Advancements and a Glimpse Into the Future. "Journal of Management", 2008, 34(3), s. 410-476
  • Mathieu, J. E., Tannenbaum, S. I., Donsbach, J. S., & Alliger, G. M., , A Review and Integration of Team Composition Models Moving Toward a Dynamic and Temporal Framework. Journal of Management, 40(1), 2014, s. 130-160.
  • Mathis R.L., Jackson J.H., Performance Management and Appraisal, Chapter 11, [in:] Human Resource Management, 12ed ed., Thomson South-Western, 2008
  • Mondy R.W., Performance Management and Appraisal, Chapter 8, [in:] Human Resource Management. Publisher: Prentice Hall, 2010
  • Nesterak J., Staszczyk J., Theoretical and Practical aspects of Performance Management in Poland and across the globe, 2012, http://www.arsaconf.com/archive/? vid=1&aid=1&kid=60101, dn. 8. maja 2014 r.
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2010
  • Oxford Learner's Dictionary, http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/ performance, dn. 8. maja 2014 r.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody, PWE, Warszawa 2008,
  • Pollitt Ch. Performance Management in Practice: A Comparative Study of Executive Agencies, "Journal of Public Administration Research and Theory", (January 2006) 16 (1), s. 25-44
  • Ressler C., Thompson J., Nadgodziny są do bani! Pracuj dla efektu, a nie dla idei, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2012
  • Shields J., Managing employee performance and reward. Concepts, Practices, Strategies, Cambridge University Press, 2007
  • Torrington D., Hall L., Taylor S., Employee performance management, Chapter 13, [in:] Human Resource Management, 7th Edition, Pearson Education Limited, 2008
  • Williams, R.S., Managing Employee Performance: Design and Implementation in organizations, "Psychology@Work", Series Editor: Professor Clive Fletcher, 2006
  • Winstanley D., Stuart-Smith K., Policing performance: the ethics of performance management, "Personnel Review", Vol. 25, No. 5, 1996, s. 66-84
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.