PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | vol. 4, t. 304 Metodologiczne aspekty zarządzania - kontekst społeczny i narzędziowy | 9--21
Tytuł artykułu

Relacyjne determinanty poziomu zadowolenia pracowników z pracy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relations as Determinants of Level of Employees' Job Contentment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z poziomem zadowoleniem pracowników z pracy w konkretnej firmie w kontekście relacyjnym. Na podstawie wyników badań pierwotnych stwierdzono, że poziom zadowolenia zależy przede wszystkim od sposobu traktowania pracowników przez przełożonych. Relacje wertykalne mają zatem większe znaczenie w odniesieniu do odczuwania zadowolenia niż relacje horyzontalne. Należy także podkreślić, że oba typy relacji wewnątrzorganizacyjnych silniej determinują poziom zadowolenia niż relacje zewnętrzne, które w hierarchii analizowanych determinant relacyjnych odgrywały relatywnie najmniejszą rolę. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the problems of level of employees' job contentment in the selected enterprise are presented. Primary research findings show that the level of job contentment depends mainly on how employees are treated by their supervisors. In the discussed context the vertical relations are more important than horizontal ones. It should be underlined that both types of relations are stronger determinants of level of employees' job contentment than external relations which play the minor role in this regard. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Abston K. A., Kupritz V. W. (2011), Employees as Customers: Exploring Service Climate, Employee Patronage, and Turnover, "Performance Improvement Quarterly", vol. 23, no. 4.
  • Bakan I., Buyukbese T. (2013), The Relationship between Employees' Income Level and Employee Job Satisfaction: An Empirical Study, "International Journal of Business and Social Science", vol. 4, no. 7.
  • Baruk A. (2013), Offerers' relations with customers. Marketing holistic approach and marketing practice, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken.
  • Berry L. (1981), The employee as customer, "Journal of Retail Banking", vol. 3.
  • Bojnec Št., Papler D. (2012), Opinions employees on factors of work processes, work organisation and motivation in electro distribution enterprise, "Journal of Management, Informatics and Human Resources", vol. 45, no. 4.
  • Chebat J-C., Kollias P. (2000), The impact of empowerment on customer contact employees' roles in services organizations, "Journal of Service Research", vol. 3.
  • Conduit J., Mavondo F. T. (2001), How critical is internal customer orientation to market orientation, "Journal of Business Research", vol. 51.
  • Donavan D. T., Brown T. J., Mowen J. C. (2004), Internal benefits of service-worker customer orientation: job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors, "Journal of Marketing", vol. 68.
  • Harter J. K., Schmidt F. L., Hayes T. L. (2002), Business-Unit-Level Relationship Between Employee Satisfaction, Employee Engagement, and Business Outcomes: A Meta-Analysis, "Journal of Applied Psychology", vol. 87, no. 2.
  • Martensen A., Grřnholdt L. (2006), Internal marketing: a study of employee loyalty, its determinants and consequences, "Innovative Marketing", vol. 2, iss. 4.
  • Meyer C. S., Mukerjee S., Sestero A. (2001), Work-family benefits: Which ones maximize profits? "Journal of Managerial Issues", vol. 13.
  • Moyes G. D., Shao L. P., Newsome M. (2008), Comparative analysis of employee job satisfaction in the accounting profession, "Journal of Business & Economics Research", vol. 6, no. 2.
  • Plakoyiannaki E., Tzokas N., Dimitratos P., Saren M. (2008), How Critical is Employee Orientation for Customer Relationship Management? Insights from a Case Study, "Journal of Management Studies", vol. 45, no. 2.
  • Reinartz W., Kraft M., Hoyer W. D. (2004), The customer relationship management process: its measurement and impact on performance, "Journal of Marketing Research", vol. 41.
  • Varey R. J., Lewis B. R. (1999), A broadened conception of internal marketing, "European Journal of Marketing", vol. 33.
  • Wright P. M., Gardner T. M., Moynihan L. M., Allen M. R. (2005), The relationship between HR practices and firm performance: Examining causal order, "Personnel Psychology", vol. 58.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.