PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 | 135--143
Tytuł artykułu

Konfigurator produktu/sprzedaży jako narzędzie wspomagające masową indywidualizację

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sales and Product Configurator - Software Tool for Mass Customization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W strategii Masowej Indywidualizacji (ang. Mass Customization) zakłada się wymóg dostarczenia produktu jak najlepiej dostosowanego do potrzeb indywidualnych klientów, zachowując przy tym poziom kosztów znamienny dla produkcji masowej. Strategia ta jest swoistego rodzaju remedium na bolączki związane z rosnącą konkurencją, wynikającą w głównej mierze z globalizacji rynków. Przejście od produkcji masowej, poprzez produkcję wariantową, do produkcji spersonalizowanej nie może się jednak odbyć bez wprowadzenia specjalistycznych narzędzi informatycznych ułatwiających przełożenie wymagań klientów na konkretne cechy produktu finalnego. Na podstawie przeglądu literatury, należy stwierdzić rosnące zainteresowanie narzędziami informatycznymi wspomagającymi konfigurację bądź projektowanie produktu wedle indywidualnych upodobań klientów. Dowodem na wzmożone zainteresowanie wdrożeniem aplikacji tego typu, może być również rosnąca liczba przedsiębiorstw z branży IT posiadających w swej ofercie produkty rekomendowane do wdrożenia Masowej Indywidualizacji. Wiodącą pozycję wśród tego typu rozwiązań mają konfiguratory produktu i konfiguratory sprzedaży. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano ogólną koncepcję konfiguratora jako przykładu narzędzia informatycznego, wspomagającego stosowanie paradygmatu Masowej Indywidualizacji. W szczególny sposób przedstawiono zasadę korzystania z narzędzia, co w opinii autorki przyczyni się do uwypuklenia różnic pomiędzy konfiguratorem sprzedaży a konfiguratorem produktu. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to present the concept and mechanism of Sales and Product configurator taking under consideration both benefits connected with its application and client and company's perspectives. The first part presents the main concepts of mass customization. The configurator as a tool supporting the application of the paradigm of mass individualization, presentation of a concept model as well as a discussion about how the configurator works are presented in the second part of this paper. The final part presents the examples of implemented solutions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Da Silveira G., Borenstein D, Fogliatto F.S., 2001. Mass customization: Literature review and research directions. International Journal of Production Economics 72.
  • Gryko-Nikitin A., 2011. Komputerowo wspomagana strategia masowej indywidualizacji w zarządzaniu produkcją. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań (w druku).
  • Peters L., Saidin H., 2000. IT and the mass customization of services: the challenge of implementation. International Journal of Information Management. 20.
  • Sugumaran V., Dietrich A.J., Kirn S., 2006. Supporting mass customization with agent-based coordination. Information Systems and E-Business Management 4(1).
  • Svensson C., Barfod A., 2002. Limits and opportunities in mass customization for "build to order" SMEs. Computers in Industry 49.
  • Witryna internetowa Spółki Hicron. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://hicron.com/PL/uslugi/portfolio_produktow/konfigurator_produktu/44, stan z dn. 17.10.2011 r.
  • Witryna internetowa firmy Configure One. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://www.configureone.com/, stan z dn. 11.10.2011 r.
  • Witryna internetowa firmy Configit. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://www.configit.com/, stan z dn. 11.10.2011 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.