Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Knowledge Management and Innovation
Języki publikacji
Abstrakty
Zainteresowanie zasobem wiedzy na przestrzeni lat zmieniało się w zależności od trendów pojawiających się w aspekcie kierowania organizacją. Jednym ze współczesnych podejść, które pomimo opinii "mody" w pewnym okresie, zyskuje uznanie badaczy w ostatnich latach jest zarządzanie wiedzą. Równocześnie współczesna organizacja, aby być konkurencyjną na rynku musi stać się przedsiębiorstwem innowacyjnym. Artykuł przedstawia wiedzę jako zasób organizacji uwzględniając jej podział na wiedzę ukryta i jawną, a także rozważa trudności w zarządzaniu nią. Omówiono tu krótko innowację i jej rodzaje oraz wskazano na związek pomiędzy procesem zarządzania wiedzą a kreowaniem innowacyjności w przedsiębiorstwie. (fragment tekstu)
In the early nineteenth century knowledge management has become one of the most popular trends in management. A modern organization in order to be competitive in the market has to become an innovative company. The article presents knowledge as one of the organizations resources, taking into account its division into the explicit and tacit knowledge. It also considers the difficulties in knowledge management. Innovation and its types are briefly discussed here. Finally authors indicate the relationship between the processes of knowledge management and creating innovation in an organization. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Białostocka
autor
- Politechnika Białostocka
Bibliografia
- du Plessis M., 2005. Drivers of knowledge management in the corporate environment. International Journal of Information Management 25, s. 193-202.
- du Plessis M., 2008. What bars organizations from managing knowledge successfully? International Journal of Information Management 28, s. 285-292.
- Ejdys J., 2011. Model doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania oparty na wiedzy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok.
- Eppler M.J., Burkhard R.A., 2007. Visual representations in knowledge management: framework and cases. Journal of Knowledge Management 11(4), s. 112-122.
- Gordon J.L., 2000. Creating knowledge maps by exploiting dependent relationships. Knowledge-Based Systems 13, s. 71-79.
- Jemielniak D., Koźmiński A.K. (red.), 2008. Zarządzanie wiedzą. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- Kowalczyk A., Nogalski B., 2007. Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia. Difin, Warszawa.
- Propadiuk S., Choo C.W., 2006. Innovation and knowledge creation: How are these concepts related? International Journal of Information Management 26, s. 302-312.
- Saad I., Rosenthal-Sabroux C., Grundstein M., 2005. Improving the Decision Making Process in the Design Project by Capitalizing on Company's Crucial Knowledge. Group Decision and Negotiation 14, s.131-145.
- Starczewska-Krzysztoczek M., 2008. Ranking Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce "Kamerton Innowacyjności 2008". Warszawa.
- Szczepańska K., 2011. Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Zimniewicz K.B., 2003. Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324557