PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 1 | 19--25
Tytuł artykułu

W stronę partnerstwa : przemiany w relacjach kultury i biznesu w Europie

Warianty tytułu
Towards Partnership : Transitions in Arts and Business Relations in Europe
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie aktualnych przemian, które kształtują relacje kultury i biznesu. W ostatnich latach coraz istotniejszą rolę w modelowaniu tej współpracy odgrywa partnerstwo. Choć sponsoring i mecenat kultury doczekały się wielu opracowań, niewiele badań zostało poświęconych pojawieniu się formy partnerstwa. Niniejsze badanie, w którym wzięły udział trzydzieści trzy organizacje reprezentujące kulturę i biznes, jest jednym z nielicznych, które zwracają uwagę na przemianę z podejścia transakcyjnego w partnerskie w relacjach kultury i biznesu. Włączając partnerstwo w szerszy kontekst tych relacji, niniejszy artykuł jest próbą uzupełnienia luki w literaturze dotyczącej współczesnych trendów we wspieraniu kultury przez biznes. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to explore the changes and transitions that shape the landscape of arts and business collaboration today. Recently the role partnerships in modelling this collaboration has been growing. However, while a substantial amount of research has analysed arts sponsorship and philanthropy, very little has been empirically investigated about the emergence of partnerships. This study of thirty-three arts and business organisations is one of the few studies to explore the transition from a transactional to a more partnership-oriented approach in arts and business relations. Including partnerships into a broader realm of arts and business relations, this paper bridges the gap in literature on current trends in corporate arts support. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
19--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie
Bibliografia
  • Adler, N.J. (2006). The Arts & Leadership: Now That We Can Do Anything, What Will We Do? Academy of Management Learning & Education, 5 (4), 486-499.
  • Astous de, A. i Bitz, P. (1995). Consumer Evaluations of Sponsorship Programmes. European Journal of Marketing, 29 (12), 6-22.
  • Bartelme, L. (2005). The View from the Trenches. An Interview with Harvey Seifter and Tim Stockil. Journal of Business Strategy, 26 (5), 7-13.
  • Carrillat, F.A. i Astous de, A. (2012). The Sponsorship-Advertising Interface. Is Less Better for Sponsors? European Journal of Marketing, 46 (3/4), 562-574.
  • CEREC (2007). Corporate Philanthropy, Patronage & Sponsorship. Taxation Issues. CEREC Coordination Office. Pozyskano z: http://www.promethea.be/datas/docs/CEREC%20European%20Taxation%20Brochure.pdf (10.06.2014).
  • Chong, D. (2002). Arts Management. London: Routledge.
  • Datko, M. (2012). Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu. Warszawa: Placet.
  • Fonfara, K. (1999). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
  • Gaskell, G. (2000). Individual and Group Interviewing. W: M. Bauer i G. Gaskell (red.), Qualitative Researching with Text, Image and Sound (s. 38-56). London: Sage Publications.
  • Gibbs, G. (2011). Analizowanie danych jakościowych. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Hemel van, A. i Wielen van der, N. (1997). Privatization/Désétatisation and Culture, limitations or opportunities for cultural development in Europe? Pozyskano z: http://www.circle-network.org/wp-content/uploads/2010/09/Conference-reader.pdf (10.06.2014).
  • Ilczuk, D. (2012). Ekonomika kultury. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Klincewicz, K. (1998). Ethical Aspects of Sponsorship. Journal of Business Ethics, 17, 1103-1110.
  • McGuigan, J. (2003). The Social Construction of a Cultural Disaster: New Labour's Millennium Experience. Cultural Studies, 17 (5), 669-690.
  • McGuigan, J. (2004). Rethinking Cultural Policy. Berkshire: Open University Press.
  • McNicholas, B. (2004). The Transformation of Arts and Culture and Business Relationships and the Growth of Cultural Economies in the 21st Century. International Journal of Knowledge, Culture and Change Management, (4), 847-861.
  • Meenaghan, D. i Shipley, D. (1999). Media Effect in Commercial Sponsorship. European Journal of Marketing, 33 (3/4), 328-348.
  • Meenaghan, T. (2001a). Understanding Sponsorship Effects. Psychology & Marketing, 18 (2), 95-122.
  • Meenaghan, T. (2001b). Sponsorship and Advertising. A Comparison of Consumer Perceptions. Psychology & Marketing, 18 (2), 191-215.
  • O'Hagan, J. i Harvey, D. (2000). Why Do Companies Sponsor Arts Events? Some Evidence and a Proposed Classification. Journal of Cultural Economics, 24 (3), 205-224.
  • Olkkonen, R. i Tuominen, P. (2006). Understanding Relationship Fading in Cultural Sponsorships. Corporate Communications: An International Journal, 11 (1), 64-77.
  • Podczaska, A. i Kujawska-Krakowiak, K. (red.), (2007). Sponsoring kultury i sztuki w praktyce. Warszawa: Commitment to Europe arts & business.
  • Rowntree, J. (2006). Changing the Performance. A Companion Guide to Arts, Business and Civic Engagement. London: Routledge.
  • Stecki, L. (1995). Sponsoring. Toruń: Dom Organizatora.
  • Thomas, S., Pervan, S. i Nuttall, P. (2009). Marketing Orientation and Arts Organisations. The Case for Business Sponsorship. Marketing Intelligence & Planning, 21 (6), 736-752.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.