PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 3 | 14--22
Tytuł artykułu

Koncepcje zarządzania strategicznego

Warianty tytułu
Concepts of Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie strategiczne, aczkolwiek rozwija się od niedawna, dopracowało się już wielu dobrze wykształconych, mniej lub bardziej kompleksowych oraz zweryfikowanych koncepcji, których wielość nurtów, szkół myślenia czy podejść czyni celowym wprowadzenie ich klasyfikacji. Celem artykułu jest prezentacja podstaw teoretycznych oraz metodycznych najważniejszych koncepcji zarządzania strategicznego. Są one klasyfikowane według ich bazy teoretyczno-metodologicznej, znaczenia strategii w procesie zarządzania oraz podejścia do konkurencyjności przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the most important concepts of strategic management connecting them to the origins of strategic management. The new discipline, called later strategic management, was based on the management science as general, economic disciplines like Theory of the Firm, Competition Theory, Industrial Organizations, Project Analysis and Marketing. New concepts of strategic management are based on system theory, cybernetics and information theory. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
14--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Ansoff H.I., Corporate Strategy, McGraw-Hill Book Comp. New York 1965.
  • 2. Ansoff H.I., Strategic Management, The Macmillan Press, London 1979.
  • 3. Argyris C., Shon D., Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison Wesley, Reading 1978.
  • 4. Downie J., The Competitive Process, Duckworth, London 1958.
  • 5. Klasik A. (red.), Planowanie strategiczne, PWE, Warszawa 1993.
  • 6. Marris R., The Economic Theory of Managerial Capitalism, Macmillan, London 1964.
  • 7. Marris R., Wood A., The Corporate Economy, Macmillan, London 1971.
  • 8. Mintzberg H., On The Rise and Fall of Strategic Planning. "Long Range Planning" 1992, nr 4.
  • 9. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
  • 10. Penrose E., The Theory of the Growth of the Firm, Basil Blackwell, Oxford 1959.
  • 11. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa 2003.
  • 12. Porter M., Konkurencyjna przewaga narodów, [w:] Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • 13. Revans R.W., The Enterprise as a Learning System, [w:] The Origins and Growth of Action Learning, Chartwell Bratt, Bromley 1982.
  • 14. Senge P., Creating the Learning Organization, "McKinsey Quarterly" 1992, nr 1.
  • 15. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, WN PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • 16. Stalk G., Time Source of Competitive Advantage, "Harvard Business Review" 1988, lipiec-sierpień.
  • 17. Stata R., Organizational Learning in Practice, "McKinsey Quarterly" 1992, nr 1.
  • 18. Wernerfelt B., A Resource-based View of the Firm, "Strategic Management Journal" 1984, vol. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324657

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.