PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 5 (CD) | 415--422
Tytuł artykułu

Strategie logistyczne w tworzeniu przewagi konkurencyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Logistic Strategies in Creating Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia logistyczna może stać się strategią podstawową lub co najmniej głównym składnikiem podstawowej strategii firmy w dążeniu do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Analizując to zagadnienie, należy zacząć od tego, że na początku drugiej połowy XX wieku dominowały strategie bazujące na niskich kosztach. Ówczesne firmy korzystały z niskich kosztów siły roboczej i poszukiwały tanich źródeł zaopatrzenia. Wobec tak sformułowanej ogólnej strategii firm zadania logistyki były jasno określone. Przede wszystkim trzeba było zmniejszyć koszty transportu i magazynowania. Analiza tych problemów przyczyniła się do zdefiniowania zasady optymalizacji łącznych kosztów transportu i magazynowania i wykształcenia się pojęcia fizycznej dystrybucji towarów. Wynika to nie tylko z różnego sposobu pojmowania i stosowania logistyki w przedsiębiorstwach, ale także z możliwych kombinacji wykorzystywania potencjału logistyki z różnymi nurtami zarządzania w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
Logistic strategy may become a basic strategy to firms striving for competitive advantage or at least its basic component. When analyzing this topic it is worth mentioning the prevalence of low cost strategies at the beginning of second half of XX century. The then firms basing upon low cost employment searched cheap sources for logistic supply. In such simply defined general strategy of firm each task of logistics was clearly determined. First of all, it was necessary to reduce the cost of transportation and storing. The analysis of these problems contributed to defining the optimization rule for all-in transportation and storing costs as well as to defining the term of physical distribution of goods. The present considerations prove that problems of competing firms with the use of logistics are very complicated. It results not only from various understanding and applying the logistics in enterprises but also from the variety of numerous combinations utilizing the logistic potential together with the distinct trends of management aiming at a competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
415--422
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Obrony Narodowej w Warszawie
Bibliografia
  • [1] M., Ciesielski, Strategie logistyczne, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 6/97.
  • [2] H., Ch., Pfohl, Trendy i strategie w logistyce europejskiej, w: Materiały konferencji Logistyka'99, "Rynek - dystrybucja - zapasy", Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Warszawa 1999.
  • [3] K., Obłój, O zarządzaniu, MT Biznes Sp.z.o.o., Warszawa 2007.
  • [4] M., E., Porter, Strategia konkurencji, MT Biznes Sp.z.o.o., Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.