PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 92--102
Tytuł artykułu

Rozwój techniki Kaizen jako przykład wzrostu innowacyjności i konkurencyjności w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The development techniques of Kaizen as an example of the growth of innovation and competitiveness in the enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ewolucja systemów zrządzania jest rzeczą naturalną. Przedsiębiorstwa nieustannie dążą do podnoszenia jakości swoich wyrobów, a co za tym idzie - wzrostu zadowolenia klienta. Zrozumiała jest więc chęć odnalezienia i wdrożenia alternatywnego sposobu polepszenia jakości. Jednym z takich sposobów jest filozofia TQM (Total Quality Management). Filozofia ta jest bardzo obszerna i zajmuje się wieloma aspektami z zakresu produkcji, jak i zarządzania. Na szczególną uwagę, z zakresu TQM, zasługuje japońska metoda wzrostu produktywności - KAIZEN. Jest to stosunkowo młoda metoda, jednakże niezwykle dynamicznie rozwijająca się na rynkach światowych. Obserwuje się bardzo duże zainteresowanie filozofią Kaizen, a dla większości słynnych firm, takich jak Toyota, Honda czy Sony, Kaizen stał się "sposobem na życie". Głównym założeniem tej metody jest potrzeba ciągłego ulepszania, doskonalenia wszelkich aspektów pracy. Zakłada także, że jedynym czynnikiem warunkującym wzrost jakości, jest człowiek. Przesłanie Kaizen głosi, że żaden dzień nie minąć bez dokonania jakiejkolwiek zmiany, ulepszenia w firmie. Wewnątrz przedsiębiorstwa, metoda ta ma zasięg globalny, oznacza to, że dotyczy wszystkich pracowników organizacji. Każdy pracownik bierze udział w procesie ulepszania i podnoszenia standardów, a przez to wzrostu jakości. (fragment tekstu)
EN
The Japanese method of productivity growth is characterized by the daily improvement in every aspect of the company. Small steps and minor improvements lead to great economic achievements. The main assumption in implementing Kaizen is the elimination of all losses in all systems and processes of the company. An extremely important factor is the involvement of employees, because they themselves bring systematic improvement and eliminate waste. Kaizen support tools are: Just In Time, Kanban, Poka-Yoke and others. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
92--102
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lukas Bank
Bibliografia
  • Bryke M., 2005. Efektywność warunkiem przetrwania Kaizen, czyli skuteczne metody zwiększania produktywności. Zarządzanie Jakością 1.
  • Masaaki I., 2006. Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania. ZETOM, Warszawa.
  • Tkaczyk S., Widomska M., 1998. Plany jakości wyrobu w przemyśle, ABC jakości, Akredytacja, Badania, Certyfikacja. Quality Review 1.
  • Wasilewski L., 1993. Wartości Kaizen. Problemy Jakości 2.
  • Wojtasik P., 2000. Systemy sterowania produkcją Kanban. Wydawnictwo ODDK, Warszawa.
  • Wolniak R., 2003. Gemba- japońska technika zarządzania. Przegląd Organizacji 7-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.