PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 7 | 25--31
Tytuł artykułu

Rachunek kosztów w uczelniach publicznych - czas na zmiany

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie doświadczeń kilku krajów europejskich, które w uniwersytetach publicznych przeprowadziły lub kontynuują - jak się okazuje - trudny i złożony proces zmian systemu rachunku kosztów, unowocześniając jego formę oraz przedstawienie prób unowocześnienia w rachunku kosztów w niektórych polskich uczelniach wyższych, a zwłaszcza w Uniwersytecie Łódzkim. W artykule opublikowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w uniwersytetach niektórych krajów, case study prezentowane w ramach europejskiego projektu "Full Costing" oraz własne doświadczenia autorów.(fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • I. Sobańska (2010), Rachunkowość zarządcza, s. 96-99, [w:] P. Czajor i in. (red. I Sobańska) Rachunkowość Zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • H.U. Küpper, Hochschulrechnung auf der Basis von doppelter Buchführung und HGB, "Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung" 2000.
  • A. Arcari, A. Cougini, The Italian University Reform Impact on Management Control Systems: a Comparision between Two Italian Experiences, 28th Annual Congress of the European Accounting Association, Göteborg 2005.
  • S. Brignall, S. Modell, An Institutional Analysis of Resource and Cost Allocation Practices in the British and Swedish University Sectors, 28 th Annual Congress of the European Accounting Association, Göteborg 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171324949

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.